Una Festa Major d’Estiu amb Rosario, Sweet California i Soleá Morente com a plats forts musicals

Destaca el nou esdeveniment “Nos ponemos flamencas”, que té per objectiu reivindicar la presència de les dones en l’àmbit musical. La festa comptarà amb 5 Punts Lila d’informació contra les violències sexistes i la LGTBIfòbia en els principals escenaris.

La Festa Major d’estiu de Santa Coloma de Gramenet, l’esdeveniment anual més popular d’aquesta ciutat, tindrà lloc els propers dies 30 i 31 d’agost i 1 i 2 de setembre. La programació d’actes prevista és molt variada, amb 109 propostes lúdiques, familiars, musicals, culturals i esportives, adreçades a tots els públics. Entre elles, destaquen grans noms de la música i l’escena, com la cantant Rosario, el grup juvenil Sweet California o Soleà Morente, amb el seu flamenc-fusió, o el disc jockey colomenc Albert Neve. 

Rosario actuarà el dilluns dia 2 (23 h), després del castell de focs, en un gran fi de festa a la plaça de la Vila. La popular cantant, amb 25 anys de trajectòria, és una artista fonamental per entendre la mescla de pop, flamenc, rumba, funk i ritmes llatins de l’últim quart de segle. 

Per l’escenari de la plaça de la Vila també hi passarà el grup Sweet California (31 a les 22.30 h), la banda juvenil de pop femení amb més èxit del moment. Un concert inclòs dins de la seva nova gira Origen, per presentar l’últim àlbum que porta el mateix nom. La festa continuarà amb els DJs de Los 40 on tour, que oferiran una sessió plena dels hits del pop més actuals i Albert Neve, que torna a casa després de recórrer els millors clubs i festivals dels cinc continents, com el Tomorrowland. 

Albert Neve, el pregoner

El pregó d’enguany anirà a càrrec de José Alberto Tapia Varón, conegut artísticament com a Albert Neve, el divendres 30 d’agost, a les 21 h, des del balcó de la plaça de la Vila. Neve és un prestigiós disc jockey i productor musical colomenc, un dels referents de l’escena musical electrònica a Espanya. Ha treballat amb alguns dels noms més importants de la música de ball a escala internacional, com David Guetta, Steve Aoki o Tiësto, i ha actuat a festivals i clubs d’arreu del món. Co-presenta amb Abel Ramos el programa Maxima Deejay a Maxima FM. Guanyador de multitud de guardons de mitjans especialitzats i del Premi Ciutat de Santa Coloma. El seu estudi està situat al barri del Raval, que l’ha vist néixer, créixer i esdevenir una estrella.

El punt de trobada per als amants del rock serà la plaça del Rellotge, el dissabte 31 d’agost a les 23 h, on tocarà la banda de heavy modern amb vocalista femenina Astray Valley, que tornarà a Santa Coloma amb les seves històries mítiques, creant un ambient eteri i obscur. I els sevillans Reincidentes, amb més de tres dècades de carrera, ompliran la plaça amb el seu so reivindicatiu i de protesta social.

Després del seu exitós retorn l’any passat, l’envelat de festa instal·lat a la plaça de Pau Casals es consolida, i serà, de nou, referent de les actuacions musicals més tradicionals, com les orquestres Selvatana (sessió vermut, dia 1, 12 h) i Venus (dia 31, 23 h), o el grup de rumba catalana AI AI AI (dia 30, 23 h). 

“Nos ponemos flamencas”

Enguany s’ha programat un nou esdeveniment, “Nos ponemos flamencas”, que tindrà lloc dissabte a les 20 h al Mas Fonollar, i comptarà amb un planter d’artistes femenines encapçalades per Soleá Morente i Cathy Claret. Aquesta proposta musical, emmarcada dins el projecte de La CIBA, pretén impulsar i visibilitzar el talent femení. Una acció musical de base flamenca, que transita per diferents estils com el bolero, el tango, el pop i l’electrònica, i que també comptarà amb la presència d’artistes locals com De la Carmela o Miriam Romero, totes dues reconegudes en el món del flamenc.

Una altra de les novetats d’enguany és la instal·lació d’un escenari al parc Dels Pins, al barri del Raval, on tindran lloc diverses activitats, com concerts i cinema a l’aire lliure, i alguns dels actes inclosos en el cicle UAU, destinat al públic familiar. 

Civisme i Punts Lila 

L’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, ha fet una especial crida a l’ús cívic i responsable de l’espai públic i al tracte respectuós amb les persones: ‘Com ja és habitual, els Punts Lila d’atenció i prevenció de les violències sexistes, els cossos policials, la seguretat privada i els serveis d’assistència sanitària us estaran atenent i ajudant-nos, en un esdeveniment que espero que gaudiu amb responsabilitat, bona convivència i orgull de pertinença. Ens hi veiem, segur!. Visca la Festa Major! Visca Santa Coloma!

Els Punts Lila d’informació amb detalls sobre els protocols de resposta a les violències sexistes i a la LGTBIfòbia hi seran en les següents ubicacions: Plaça de la Vila, Plaça del Rellotge, Parc d’Europa, Can Zam i Punt Lila itinerant. 

El mocador solidari

En aquesta ocasió, el popular mocador solidari s’entregarà a la Glorieta dels músics del parc Europa (junt amb 2 tickets 2x1 per a la Fira d’Atraccions de Can Zam) a canvi d’una donació de 2 euros a Creu Roja Barcelonès Nord, entitat que gestiona amb l’Ajuntament el Programa d’Aliments Solidaris, entre altres accions pròpies destinades a la ciutadania en situació de risc d’exclusió social.

Activitats per tota la ciutat

Pel que fa a les activitats culturals, destaca l’exposició del Museu Torre Balldovina “En portada. 100 anys de premsa a Santa Coloma de Gramenet (1919-2019)” en complir-se el centenari de la primera publicació periodística. L’exposició, de la qual és comissari el periodista colomenc Pere Ferreres,  fa un repàs de la premsa del darrer segle a la ciutat, donant especialment protagonisme a la revista Grama, que commemora el 50è aniversari de l’aparició del primer número (1969-2019), i al full municipal L’Ajuntament Informa, que celebra els 40 anys de publicació ininterrompuda (1979-2019).

També tindrà lloc la inauguració de la sisena edició de la biennal d’art local al Centre d’Art Can Sisteré (dia 31, 13 h), titulada “Zeitgeist / Esperit del temps”. La mostra, comissariada pel crític d’art Jordi Garrido, vol fomentar la creació artística i la seva interacció amb la ciutat. Gira entorn de la relació que establim com espècie amb la nostra condició temporal i el caràcter del present en què vivim. Els i les artistes han treballat amb gran diversitat d’aproximacions conceptuals, expressives i de mitjans: escultura, fotografia, pintura, orfebreria, instal·lació o gravat.

Al Teatre Sagarra torna Sergi Fernández El Monaguillo (dia 31, 21 h), que està a punt de celebrar 20 anys a dalt dels escenaris. Els millors monòlegs, l’antologia de les seves divertides reflexions, i fins i tot un passeig per la seva infància amb les pel·lícules que més l’han marcat.  

Tampoc faltaran el festival de música independent FISC Sintonitzza, al parc Europa, els populars Corre-Tapa, les Fires d’Entitas i Atraccions al parc de Can Zam, el cinema a la fresca, la trobada castellera, la XXV Trobada de Gegants, les audicions de sardanes i els menjars populars. Pel que fa a les activitats esportives destaquen, entre d’altres, la Park Flayer o exhibició d’aeromodelisme (dia 1, a les 10h) , que inclou un taller concurs per a nenes i nens de 4 a 10 anys, i la Cursa ciclista de veterans (dia 1, a les 9h) 

Les entitats locals de cultura tradicional, socials i esportives tindran un paper essencial en l’organització d’activitats, algunes de les quals són icòniques, com el seguici inaugural – hi participen totes les colles de la tradició popular – o el correfoc. Les associacions colomenques formen part activa de la Comissió Municipal de Festes.

El cartell de la Festa Major d’Estiu 2019 ha estat realitzat per l’estudi colomenc UoOh! Design, integrat per Alba Valero i Elisabeth Fernández, professionals amb una àmplia trajectòria en els àmbits del disseny, l’interiorisme i la comunicació.