Unes 3.500 famílies colomenques es beneficiaran de descomptes a comerços amb un carnet promogut per les AMPAs

És una iniciativa pionera entre les associacions de pares i mares d’escoles i els comerciants d’un municipi. Més d’un centenar establiments de la ciutat ja s’han adherit.

La Federació de Mares i Pares d’Alumnes de Santa Coloma (AMPAs), les associacions de comerciants de la ciutat (ACI i Fondo Comerç) i l’Ajuntament posen en marxa un carnet de descomptes a diversos establiments i un projecte per promoure l’educació en el comerç responsable, sostenible i de proximitat. La iniciativa, anomenada FAMPAs-Comerç, s'ha presentat a la ciutadania el dissabte 1 de desembre, a l’Auditori Can Roig i Torres, per part dels representants de les AMPA’s de la ciutat, de les entitats de comerciants i de l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon.

El projecte té dos objectius prioritaris: ajudar les famílies a reduir despeses en el marc econòmic actual -a partir d’un carnet per a descomptes als establiments locals adherits a la campanya, i al Teatre Sagarra i l’Auditori de la ciutat- i promoure el comerç de proximitat, principal motor econòmic de la ciutat. S’estima que unes 3.500 famílies, amb fills i filles a les escoles de primària (15 centres) i secundària (3 centres) es podran beneficiar dels avantatges promoguts per un centenar de comerços locals i alhora podran participar en un projecte educatiu de sensibilització en valors positius per als més joves.

Les famílies poden utilitzar el carnet des de l'1 de desembre, per a descomptes entre el 5 i el 10% en els establiments comercials locals adherits -d’alimentació, roba, equipament de la llar, oci i restauració i esport- i del 30% de descomptes en el preu de les entrades per al Teatre Josep Maria de Sagarra i Auditori Can Roig i Torres.

Proximitat i confiança

La iniciativa implica diferents accions per enfortir i dinamitzar la relació entre la comunitat educativa i les famílies colomenques amb el teixit empresarial i comercial. Així, a més del carnet per a descomptes familiars, es realitzaran xerrades de sensibilització a les escoles de primària i als instituts de secundària per transmetre els valors del comerç de proximitat, com són la confiança, la sostenibilitat, la cura del medi ambient, la cohesió social, l’estima per la ciutat i alhora el foment de l’ocupació i l’autoocupació, entre d’altres. En aquest sentit, un dels missatges que promou el projecte és l’ús de bosses reutilitzables, cistells o carrets de la compra, i alhora el fet de deixar el vehicle a casa, fonamental per contribuir a reduir les emissions contaminants a l’atmosfera. Aquestes sessions educatives també inclouran aspectes relacionats amb l’alimentació i la salut, i un concurs de dibuix amb exposició que recollirà la mirada dels nens i les nenes respecte al comerç local.

A més, es programaran visites a establiments emblemàtics de la ciutat, comerços que han estat escenari de diferents generacions de botiguers amb una llarga història per transmetre als més joves.

Aquesta iniciativa és també una de les novetats principals de la campanya comercial de Nadal, que impulsen juntament amb l’Ajuntament, les associacions de comerciants (ACI i Fondo Comerç) i els tres mercat municipals, campanya que té l’objectiu d’informar a la ciutadania de la diversitat, qualitat i potencialitat del comerç per afavorir que es realitzin les compres als establiments locals.