Tres dies de dol per la pèrdua de tres vides en un incendi a un edifici d'habitatges de la ciutat

La corporació municipal ha decretat 3 dies de dol a la ciutat a causa de la mort de tres persones en un incendi que s’ha produït a número 23 del carrer de Sant Joaquim.

Passades les quatre d’aquesta matinada, s’ha produït un incendi a l’edifici situat al carrer de Sant Joaquim nº 23 on s’han desplaçat diverses dotacions de bombers que han intervingut ràpidament per sufocar-lo. En l’incendi, han mort 3 persones i 4 persones més han resultat ferides, 1 de gravetat i 3 de lleus.

Immediatament, han estat activats serveis d’emergència del CUESB per a l’atenció psicològica i social de les persones afectades per l’incendi. Tot seguit, han estat activats serveis municipals per analitzar les condicions en què ha quedat l’edifici on s’han produït els fets.

A hores d’ara, els cossos de Mossos d’Esquadra i Bombers estan dirigint la investigació per tal d’esclarir les causes que han provocat l’incendi.

En concret, es tracta d’un edifici propietat d’una immobiliària radicada a Barcelona i que consta de 6 habitatges, 5 d’ells habitats i l’altre tapiat.

Actualment,  l’Ajuntament no té constància de cap denúncia de la propietat per ocupacions dels habitatges. Al respecte, l’alcaldessa, Núria Parlon, ha declarat: "Sabem que en aquesta finca hi havia hagut ocupacions, però la immobiliària propietària de l’edifici afirma que s’havien regularitzat. Només quedava una que estava en procés de regularització”.

Per una altre banda, cap dels residents d’aquest habitatges tenen, a dia d’avui, expedient obert al Serveis Socials municipals, incloses les 3 persones que han mort en el succés, tal i com ha constatat l’alcaldessa en les seves declaracions.

Aquest immoble no es troba en el seguiment d’edificis de la ciutat per mal ús de l’habitatge després que la propietat havia intervingut per regularitzar la situació. Només consten  intervencions de la Policia Local per molèsties ocasionades a causa de l’alt volum de música en un dels seus habitatges. 

L’Ajuntament té constància també que fa unes setmanes va morir l’ocupant d’un habitatge d’aquest edifici de manera accidental, segons informacions facilitades pels serveis que hi van intervenir.