La companyia ha justificat aquest increment en la inclusió de la taxa de recollida de residus en el rebut. Cal aclarir que la taxa de recollida, que recapta l'Ajuntament de Barcelona, està inclosa només en el rebut dels ciutadans i ciutadanes d'aquesta ciutat. La resta de municipis només inclouen la taxa metropolitana de tractament de residus (TMTR) que recapta l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Segons l'AMB, l'augment de la factura es deu a la combinació de l'augment de l'consum d'aigua durant el confinament i els mesos de pandèmia, i al fet que els treballadors d'AGBAR no han pogut fer la lectura manual dels comptadors que no són digitals. És per això que la companyia pot haver realitzat una estimació incorrecta. A més, en alguns casos l'augment de consum s'ha facturat acumulat en la factura última del mes de juliol, cosa que ha suposat un salt en els trams de facturació. Aquest fet provoca que com més m3 d'aigua es consumeixin més car és el seu preu.
L'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, que forma part de l'AMB, està fent seguiment d'aquest tema. L'entitat metropolitana ha demanat a la companyia que revisi d'ofici les factures als seus clients.
Recomanem a la ciutadania realitzar la corresponent reclamació a la companyia, si estima que s'ha produït una facturació incorrecta. En aquest cas AGBAR procedirà a revisar els trams estimats i a refacturar el consum descomptant l'import incorrecte en les següents factures.
Telèfon d'atenció al client d'AGBAR: 935 219 777 (laborables de 9 a 20h.)