L’Ajuntament Informa de Santa Coloma celebra el seu 30è. aniversari amb un nou disseny i nous serveis als ciutadans

El passat 15 de juny, la publicació municipal setmanal L’Ajuntament Informa, que edita l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, va fer 30 anys que va publicar el seu primer número.

Va ser la primera ciutat de tot l’Estat Espanyol que el 15 de juny de 1979 va treure al carrer una publicació, de periodicitat setmanal i de 4 pàgines, que informava de les principals activitats del Consistori i amb una àmplia agenda d’activitats ciutadanes.

Amb motiu de les seves tres dècades d’història, l’Ajuntament ha renovat el seu disseny, i el primer número de la nova etapa és l’especial de Festa Major d’Estiu 2009, i inclou el complet programa amb totes les activitats que ofereix Santa Coloma durant els quatre dies de festa –divendres 4 de setembre, dissabte 5, diumenge 6 i dilluns 7. Es tracta d’una aposta més en el marc de la política municipal d’apropament de la gestió del govern i l’actualitat local als ciutadans i ciutadanes,

En aquesta marc, recentment l’Ajuntament ha posat en marxa nous productes d’informació que s’uneixen a L’Ajuntament Informa. En aquets sentit el portal municipal a Internet ofereix noves formes de compartir contingut amb les xarxes socials, rebre informació (nou butlletí electrònic o newsletter i el servei de missatges gratuïts via mòbil), a més de vídeo-informacions setmanals. Aquestes novetats coincideixen amb el segon aniversari de la remodelació del web, novetats que la consoliden com a principal mitjà per informar-se de l’actualitat local i interactuar amb l’administració.   

L’Ajuntament Informa, el primer de tot l’Estat espanyol
L’any 1979, amb l’arribada de la democràcia i la constitució dels primers consistoris després de la dictadura, es va desvetllar la necessitat d’informar la ciutadania sobre l’actualitat local. Així, doncs, L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, el 15 de juny de 1979, va treure al carrer una publicació, de periodicitat setmanal i de 4 pàgines, que informava de les principals activitats de la ciutat i del consistori. Han transcorregut 7 legislatures i avui en dia, el 49% dels consistoris disposen d’un butlletí o una revista que informa a la ciutadania de la gestió municipal, concentrats però en zones poblades, en especial a l’àrea metropolitana.

Seleccionat per la UAB com a “bones pràctiques”
La publicació municipal forma part de les 50 bones pràctiques en comunicació municipal que han estat seleccionades pel Laboratori de Comunicació Estratègica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i que estan incloses en un recent treball de recerca titulat “Els governs locals i la comunicació estratègica. Experiències i models”.

Entre els criteris que els tècnics de la UAB han tingut en compte per seleccionar les iniciatives destaquen la periodicitat, els gèneres periodístics, el llenguatge, el disseny i maquetació, la retroalimentació amb el web municipal i el foment de la identitat local, l’associacionisme i la participació ciutadana.