Santa Coloma acull la 6a Cimera Iberoamericana d'Agendes Locals de Gènere

La cimera se celebra per primer cop a Europa i reunirà representants de tot el món. La ciutat és cosolida així com a referent internacional en polítiques d'igualtat de gènere.

La CIBA serà l'escenari principal de la 6a Cimera Iberoamericana d'Agendes Locals de Gènere

Del 17 al 21 d'octubre, Santa Coloma de Gramenet acollirà la 6a Cimera Iberoamericana d'Agendes Locals de Gènere, convocada per la Unió Iberoamericana de Municipalistes i l'Ajuntament i coorganitzada per ONU Dones, la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB), el Programa de Nacions Unides per al Desarrollo (PNUD) i la Comissió Interamericana de Dones (CIM-OEA).

És la primera vegada que aquesta cimera se celebra a Europa i hi assistiran representants de ciutats, països i instituciones de tot el món, consolidant Santa Coloma com un referent internacional en les polítiques d'igualtat de gènere. En les cinc edicions anteriors, sempre s'havia realitzat en ciutats de Sud-amèrica: Córdoba (Argentina), Aguascalientes i Estat de Colima (Mèxic), Santiago de Xile i Conca (l'Equador).

L'alcaldessa, Núria Parlon, i l'expresident del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, seran els encarregats d'obrir la conferència inaugural. L'objectiu de la cimera és intercanviar reflexions, vivències, preguntes, èxits, i també reptes i obstacles en relació amb l'assoliment de la igualtat efectiva entre dones i homes en l'àmbit local.

Les persones assistents podran participar en diferents espais, alineats amb l'Agenda 2030 i l'Agenda Urbana mundial: conferències plenàries, experiències sectorials, tallers especialitzats, lliurament de premis a les bones pràctiques, diàlegs polítics de dones líders en l'espai local iberoamericà i la "Plaça del Coneixement", una àrea per a l'intercanvi de coneixement, experiències i processos, organitzada per temàtiques d'interès.

Santa Coloma, ciutat referent
La CIBA, el Teatre Sagarra, la Biblioteca Central, Can Sisteré, el Centre Civíc Riu i el Recinte Torribera seran les sis seus de les quals disposarà la ciutat per acollir tots els esdeveniments del programa. Durant els 4 dies que tindrà lloc el cim, les persones assistents també podran conèixer la ciutat, els seus costums i la seva cultura.

L'Ajuntament de Santa Coloma ha fet de la igualtat de gènere un objectiu transversal que es recull en tots els plans estratègics de ciutat. Per aquest motiu, la ciutat ha estat triada com a epicentre perquè adminiscions públiques, associacions, universitats, agències de cooperació i persones en particular comparteixin les seves experiències i el seu coneixement per incorporar l'enfocament de gènere en el disseny de les agendes públiques locals.

Actes per a la ciutadania

  • 17 d'octubre / La CIBA / 10.30 h. Trobada de dones: juntes avancem, amb la interlocució de la representant d'ONU Dones a Bolívia, Nydia Pesantez.
  • 19 d'octubre / La CIBA / de 19 a 19.30 h. Inauguració del conjunt escultòric de la icònica Mafalda, amb la presència de l'autor, l'artista plàstic Pablo Irrgang.
  • 19 d'octubre / La CIBA / de 19.30 a 21 h. Diàleg obert: El dret de les dones a la ciutat. Conferència a càrrec d'Ana Falú, experta internacional en gènere.
  • 20 d'octubre / Pl. de la Vila / 19 h. Caminada per la pau i la no violencia cap a les dones i nenes. Es realitzarà un recorregut per espais emblemàtics de la ciutat, on es podrà escoltar la veu col·lectiva de les dones a través de diferents manifestacions.