Aquest matí, a La CIBA, Espai de recursos per a dones, innovació i economia feminista, s'ha presentat la 6a Cimera Iberoamericana d'Agendes Locals de Gènere, que tindrà lloc fins divendres, 21 d'octubre, a Santa Coloma de Gramenet. La Cimera compta amb més de 500 persones inscrites representants de ciutats, països i institucions de tot l'arc iberoamericà, consolidant Santa Coloma com un referent internacional a les polítiques d'igualtat de gènere.
L'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, ha destacat que "és la primera vegada que una trobada d'aquestes característiques se celebra a una ciutat europea". "L'objectiu comú és definir una agenda de transformació global, però construïda des del local , que permeti avançar en la consecució d'aquests grans reptes que tenim davant de la igualtat de gènere i fer-ho des d'una perspectiva mundial”, ha afegit.
Les edicions anteriors sempre s'han realitzat a ciutats de Sud-amèrica. Federico Castillo, Secretari General de la Unió Iberoamericana de Municipalistes (UIM), ha explicat que en aquesta ocasió “s'ha escollit Santa Coloma de Gramenet perquè és un exemple de bones pràctiques, una ciutat mitjana, amb caràcter global, que aposta per la innovació les polítiques públiques i que s'ha convertit en un referent internacional en la matèria”.
María Noel, Directora d'ONU Dones per a Amèrica Llatina i El Carib, ha destacat que “per canviar el món cal començar des de la comunitat”. La igualtat d'oportunitats es teixeix des del que és local”. I Alejandra Mora, Secretària Executiva de la Comissió Interamericana de la Dona de l'Organització d'Estats Americans (OEA), ha posat especial èmfasi en la igualtat en l'accés a llocs de presa de decisions: “cal promoure un lideratge diferent, que inclogui també les habilitats i les mirades de les dones, que no són ni millors ni pitjors, però ofereixen un punt de vista complementari”.
Núria Parlon i José Luis Rodríguez Zapatero obren la conferència inaugural
L'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i l'expresident del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, seran els encarregats d'obrir la conferència inaugural, demà dimarts, a les 12 h, al Teatre Sagarra. L'objectiu de la cimera és intercanviar reflexions, vivències, preguntes, èxits, i també reptes i obstacles en relació amb l'èxit de la igualtat efectiva entre dones i homes a nivell local.
La 6a Cimera Iberoamericana d'Agendes Locals de Gènere ha estat convocada per la Unió Iberoamericana de Municipalistes i l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i coorganitzada per ONU Dones, la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB), el Programa de Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD ) i la Comissió Interamericana de Dones (CIM-OEA).