Les classes teòrico-pràctiques es realitzen a les pròpies escoles, duren una hora i tenen un doble objectiu educatiu: per una banda, que els nens i les nenes aprenguin els comportaments cívics a seguir per a la bona convivència a l’entorn de casa, a l’escola i al carrer; i per altra banda, que coneguin la feina de l’equip de persones que s’encarreguen de mantenir la ciutat neta i sostenible.
Per acomplir aquests dos objectius, el Taller de civisme es divideix en tres parts. La primera és on els alumnes coneixen les tasques i obligacions que han de seguir a casa, a l’escola i al carrer, per mantenir aquests espais nets i cuidats. La segona part inclou l’exposició de les actuacions “incíviques” que actualment són subjectes de infracció o multa, com pintar les parets, deixar els excrements dels animals de companyia al carrer, no cuidar el mobiliari urbà i no reciclar correctament, entre d’altres aspectes a evitar.
A la tercera part de les classes és on els nens i les nenes acompanyen els equips del Servei de neteja de l’Ajuntament amb vehicle escombradora, per veure un exemple del seu important treball diari a la ciutat.
Fins ara, s’han adherit al Taller de civisme sis escoles de la ciutat, el que suposa que aquests 500 escolars rebran classes de bones pràctiques cíviques durant aquest 2009.