Santa Coloma de Gramenet, 29 de novembre de 2011.- Demà dimecres es posen en marxa les sis regidories de districte de Santa Coloma, un nou projecte de l'Equip de Govern Municipal (PSC, ICV-EUiA i CiU) per impulsar i reforçar la proximitat amb la ciutadania, apropar els serveis municipals als veïns i veïnes dels districtes, i per donar resposta de manera eficaç a les necessitats de la població des dels propis barris.
Aquesta tarda s’ha realitzat la presentació a la ciutadania, a la Biblioteca Singuerlín-Salvador Cabré, un acte que ha estat presidit per l'alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon, i que ha comptat amb l'assistència del tinent d'alcalde de Participació, Qualitat Democràtica, Drets Civils i Ciutadania, Francesc Sánchez, així com de d’altres representants del consistori.
L'alcaldessa de Santa Coloma ha destacat que les regidories de districte són "un pas més –va dir- en el foment de la igualtat d'oportunitats de la ciutadania, per potenciar entre tots i totes el civisme i la convivència i, en definitiva, millorar la qualitat de vida de la població des dels propis barris ".
Núria Parlon, que va presentar al nombrós públic assistent les sis persones del consistori colomenc que a partir de demà estaran més a prop dels diversos barris, va afegir que aquest projecte municipal “vol reforçar l’acció de govern i contribuir a resoldre els reptes de ciutat que té Santa Coloma”. Finalment demanà als assistents una “suma de complicitats per tirar endavant aquesta ciutat, en una etapa especialment complicada degut a la crisi econòmica”.
Servei a la ciutadania sense cap cost afegit
Les regidories de districte són un servei a la ciutadania destinat a descentralitzar la participació dels colomencs i les colomenques i per millorar l'eficiència i eficàcia de la resposta de l'Ajuntament a les necessitats de la ciutadania. Per això, cada regidoria -hi ha sis- té un o una regidor o regidora responsable de districte, que és la persona de contacte a través de la qual els veïns i les veïnes poden fer arribar els seus problemes, inquietuds i propostes de millora de la ciutat .
El contacte amb els regidors i les regidores de districte es pot realitzar via telefònica, mitjançant un formulari del web (www.gramenet.cat/districtes), per correu electrònic i o partir d'una reunió prèviament concertada (via telefònica). A més, cada regidor-ra realitza atenció personalitzada, en una Oficina d'Atenció de Districte (OAD), que dóna servei tots els dimecres (d’11 a 13 hores en horari de matí i de 18 a 20 hores en horari de tarda) amb prèvia cita telefònica, per mail o via web.
La supervisió i avaluació de tot el procés de treball de les regidories de districte es realitzarà a partir de la Comissió d'Acció Territorial, presidida per l'alcaldessa de la ciutat. El projecte, està regulat per la Llei de bases del règim local.
La posada en marxa i el funcionament de les regidories de districte no suposen cap cost afegit per a l'Ajuntament. De fet, per a l'atenció personal, amb cita prèvia, en la OAD s'aprofiten equipaments municipals que ja estan en funcionament i es reutilitza material informàtic. Les OAD donen servei els dimecres al Centre Cívic Can Mariner, al Centre Cívic Llatí, al Centre Cívic Singuerlín, a les oficines de Serveis Territorials, l’Oficina Local d'Habitatge i al Centre Cívic Fondo, en l'horari anteriorment esmentat.
Més informació al web www.gramenet.cat/districtes
*Adjuntem imatge de l’acte d’avui, amb l’alcaldessa de Santa Coloma amb els sis regidors i regidores de districte de la ciutat
Per a més informació i/o contactes:
Servei de Comunicació
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet
(Dori Morillo/Ana Belén Pérez)
93 462 40 13 / 618 045 488
comunicacio@gramenet.cat