Els cursos, que s’adrecen principalment a persones en situació d’atur, preveuen un mòdul de professionalització a l’aula i un altre de pràctiques externes, principalment als establiments del territori. L’any passat, de 97 persones, que van finalitzar la formació teoricopràctica, 72 van aconseguir feina (7 de cada 10).
Gestionada per l’empresa municipal Grameimpuls, l’ERESC va impartir 11 cursos el 2017: tres, d’operacions bàsiques de cuina; dos, de serveis de bar i cafeteria i serveis de restaurant, i un d’operacions bàsiques de restaurant i bar, sommelieria, direcció en restauració i cuina. Llevat d’un (Operacions bàsiques de cuina III), que no s’ha tancat el seguiment i no es pot tenir en compte en aquesta anàlisi, tots els cursos superen el 55% d’inserció. Possiblement, el ercentatge final (74,49%) s’incrementarà una vegada s’acabin de completar totes les dades.
Els cursos de formació ocupacional es realitzen a les dues seus de l’ERESC (avinguda de la Primavera i edifici Canigó). L’alumnat obté un certificat de professionalitat que acredita els coneixements i les capacitats assolits. Els cursos formen part del programa «Acord marc» i estan finançats pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).
Instal·lacions de qualitat
Les instal·lacions de la nova Escola de Restauració, ubicada des de juliol del 2017 al ehabilitat pavelló Canigó del Recinte Torribera, van obtenir el certificat de professionalitat en la especialitat de cuina, restaurant, bar i sommelieria que atorga el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya. L’espai compta amb una cuina de 135 metres quadrats, un menjador de pràctiques de 100 metres quadrats i una cuina i menjador de servei, on l’alumnat realitza un aprenentatge el més pròxim possible a la realitat per poder garantir que s’han adquirit els objectius formatius.