Dins el programa de la Festa Major d'Estiu d'enguany, destaca la jornada de spinning solidari a la rambla de Sant Sebastià amb l'objectiu d'ajudar a l'Asociación de la Enfermedad de Dent (ASDENT), una entitat creada per una família colomenca amb un nen que pateix aquesta rara malaltia del ronyó.
Des de les 9 a les 21 hores del dissabte 1 de setembre, tothom que vulgui podrà participar a la pedalada solidària en la que participaran, entre d'altres, l'atleta Josef Ajram i l'actor Santi Millán. La ciutat de Santa Coloma torna així a unir forces perquè aquesta malaltia es conegui i s'investigui més, per millorar els tractaments i la qualitat de vida de les persones que la pateixen amb les seves famílies.
Manca investigació i diagnòstics
La síndrome de Dent és una malaltia genètica lligada al cromosoma X molt rara a l'actualitat (a l'estat Espanyol hi ha diagnosticades 14 persones). Afecta al ronyó, produint pèrdues de substàncies essencials per aquest òrgan com són les proteïnes, calci, fosforo, glucosa, la qual cosa pot arribar a danyar-lo de manera irreversible. Actualment, manca més investigació per fer-li front a aquesta malaltia i encara avui dia està molt infradiagnosticada.
Participa-hi a la pedalada solidària!
Per a més informació i per inscriure's a la pedalada solidària, podeu passar per Catedra Bikes, a la rambla de Sant Sebastià, 54, o per l'entitat ASDENT, ubicada al carrer del Perú 57-61 (local), o bé ho podeu fer on-line, mitjançant un email a: solidariosonbike@gmail.com . No hi falteu!