El Servei Meteorològic de Catalunya informa de la situació de PREALERTA del Pla especial d'emergències per nevades a Catalunya (NEUCAT) d'acord amb les previsions meteorològiques. La previsió s'allarga fins dimecres al migdia. El dimecres pot quedar afectada qualsevol comarca de Catalunya. Aquest dilluns 26 s'amplia l'afectació territorial a les comarques del litoral central. Dimarts s'amplia l'afectació territorial a tota la meitat oest de Catalunya al matí i a la tarda s'han afegit les comarques de Anoia, Bages i Vallés Occidental.
L'episodi de neu s'iniciarà aquest migdia pel quadrant nord-est de Catalunya amb un llindar representatiu d'acumulació de neu que pot superar els 2 cm de neu per sobre dels 400 metres. La cota de neu baixarà ràpidament i al final del dia se situarà al voltant dels 200 metres i localment més baixa.
A les comarques del litoral (Barcelonès, Maresme, Baix Llobregat i Garraf) es poden acumular gruixos superiors a 0 cm. per sobre de la cota 200 metres. A la tarda de dilluns, les comarques del nord-oest de Catalunya s'afegeixen a la previsió, quedant afectada gairebé tota la meitat nord del país.
De cara a dimarts, fins a migdia l'afectació es concentra a la meitat Oest de Catalunya, amb un llindar representatiu d'acumulacions superior a 0 cm de gruixos de neu a partir de la cota 200 m. Per sobre dels 500 metres es podran acumular més de 5 cm, sobretot al massís del Port. Al Prepirineu es probable que s'acumulin més de 10 cm de neu nova. A la tarda de dimarts, l'afectació es redueix al nord-est amb ruixats en forma de neu a partir de 600 m. I de cara al vespre de dimarts, l'afectació es centrarà a les comarques de la meitat Sud del país, amb un llindar d'acumulacions que poden superar els 0 cm de gruix a partir de 200 m.
La nit de dimarts a dimecres i el mati de dimecres pot nevar a qualsevol punt del país. A primeres hores quedarà afectada la meitat Oest de Catalunya, amb acumulacions que poden superar els 0 cm. de gruix per sobre dels 200 metres. A la matinada l'afectació territorial s'estén cap a l'Est, però la cota de neu puja per a les comarques del sud. Al vessant Sud del Pirineu i Prepirineu és probable que s'acumulin entre 10 i 30 cm. de neu nova.
Podeu consultar les actuacions a fer, els consells i les recomanacions per nevades a l'enllaç: interior.gencat.cat/nevades
Per a conductors de vehicles pesants podeu consultar la informació específica a bit.ly/2Fgz6h1
Podeu consultar la possible afectació a la xarxa viària a:
https://www.instamaps.cat/geocatweb/visor.html…
*Des dels Serveis Territorials de l'Ajuntament de Santa Coloma ja s'ha gestionat la disposició de tanques per la zona alta del Districte III, dels diposits de sal, la comunicacio als autobusos i la desactivacio del rec automàtic.