Ajuden a la ciutadania a revisar les factures d'aigua, llum i gas per detectar si es paga de més i optimitzar-les. Trobareu el PAE a Gramepark, a la plaça José Cámara de la Hoz s/n, amb cita prèvia trucant al 93.392.47.45.
Fins a l'octubre han atès a 1.520 famílies, amb 4.918 persones beneficiades (amb un alt percentatge de menors) que han representat 2.261 visites, un 49% més que l'octubre de 2020. El que vol dir que cada família ve al PAE més d'un cop, al marge de les atencions telefòniques que s’ofereixen.
En total, en aquests 10 mesos de 2021, al PAE s'han contabilitzat un 55% més de famílies ateses que l'any anterior, una pujada que s'associa a la tornada a la presencialitat, tot i que durant la pandèmia es va oferir atenció telemática. Per exemple, les tramitacions dels ajuts destinats a pagar el rebut de l'aigua han augmentat en la mateixa proporció, un 58% respecte a l'any anterior.
Els Informes de Risc d'Exclusió Residencial han pujat també un 49%, un cop finalitzat l'Estat d'Alarma, les companyies van començar a tallar de nou els subministraments a les famílies vulnerables i des del PAE s'ha treballat de forma intensa per fer complir les lleis i protegir les llars de la ciutadania colomenca.
Les persones que vénen derivades de Serveis Socials municipals representen el 56% de les visites en una mostra del treball col·laboratiu d’ambdós serveis. El grau de satisfacció de la ciutadania respecte al PAE continua sent elevat, a l'octubre segons les enquestes de satisfacció que es fan a les persones usuàries ha estat d'un 9,8.