L’Ajuntament crea un Premi de Dramatúrgia i Poesia socials

El 23 d’abril, Diada de Sant Jordi, l’alcaldessa Núria Parlon i la tinenta d’alcaldessa responsable de Cultura, Petra Jiménez, van presentar un nou certamen literari, el I Premi de Dramatúrgia i Poesia Social de Santa Coloma de Gramenet

L'Alcaldessa, Núria Parlon i la tinenta d'alcaldessa, Petry Jiménez durant la presentació

Aquest guardó té la finalitat de premiar els millors treballs literaris en les especialitats de dramatúrgia i poesia amb continguts de tipus social de qualsevol índole: situació socioeconòmica, perspectiva de gènere, drets dels col•lectius LGTBI, infància, discapacitat o fenòmens migratoris, en la línia d'especial sensibilitat de la corporació municipal amb aquestes temàtiques.

Hi haurà dos premis, i respondran a cadascuna de les categories següents: dramatúrgia y poesia. Ambdós treballs guardonats seran premiats amb la seva publicació en format de llibre imprès, amb cinquanta exemplars d'aquest i 1000 € en metàl•lic per a cada un.

L'obra que sigui premiada en la modalitat de dramatúrgia, serà guardonada o adaptada per un grup de teatre de Santa Coloma de Gramenet per a ser representada al Teatre Josep Maria de Sagarra, en una data a determinar, dins de la programació estable de l’equipament. 

Poden participar-hi escriptors i escriptores de nacionalitat espanyola o residents a l'Estat espanyol a partir dels 18 anys d’edat. Els treballs hauran d'estar escrits en castellà o català. Un jurat, designat per l’organització, llegirà i avaluarà les obres presentades per tal d'assenyalar els o les finalistes.