Jornades per la Pau i la Cooperació: 'Obrir Fronteres', debat i reflexió

S'organitzaran més de 40 activitats i hi participaran una trentena d'entitats, associacions i centres educatius. Exposicions, concerts, activitats solidàries i xerrades per conscienciar sobre drets humans i justícia social.

Donar llum a la situació que pateixen milers de persones refugiades que han hagut de fugir dels seus països a causa de la guerra, la violència o la carència de recursos naturals i de subsistència. Aquest és el leitmotiv de les Jornades per la Pau i la Cooperació que amb el lema «Obrint Fronteres» ens convida, durant tot un mes, a reflexionar i construir una mirada crítica sobre drets humans, cultura de pau i justícia social.

Medi ambient, drets humans i poble sahrauí

Enguany, hi haurà un ampli ventall d'activitats que tindran el conflicte del poble sahrauí com a protagonista. També ho seran els temes relacionats amb el medi ambient, el feminisme i els drets humans. És el cas de l'exposició «Visiones sahrauís» del fotoperiodista Gervasio Sánchez, al Centre Cívic Riu, dins del marc del cicle d'exposicions «Diaris de Viatges». El fotògraf també participarà a xerrades i visites comentades, adreçades especialment a estudiants.

Activitats lúdiques i solidàries per a tothom

Les Jornades de Solidaritat i Cooperació «Obrint Fronteres» continuen aquesta setmana amb la programació d'activitats per conscienciar sobre drets humans: a la Biblioteca Central s'ha programat aquest dilluns la sessió de contes Els viatges del Petit Princep, amb la companyia Petit Bombay, i dimecres, dia 16, l'escriptor Carlos del Hoyo conduirà el club de lectura amb una sessió dedicada a El conte de la Paula. Així mateix, hi haurà diverses xerrades de defensors dels drets humans, com la programada per aquest divendres (19 h), al Centre Can Sisteré, en què es parlarà sobre Palestina. A la mateixa hora, el Centre Cívic del Riu  n'acollirà una altra sobre el Sàhara Occidental.

Santa Coloma és ciutat defensora dels drets humans

Santa Coloma és un dels quinze municipis que acolliran, del 4 al 16 d'octubre, vuit activistes de drets humans, per tal de donar a conèixer la important tasca que realitzen i donar-los suport. La visita s'emmarca en el projecte Ciutats Defensores dels Drets Humans que, des del 2013, organitzen diferents municipis catalans, en solidaritat amb les lluites pels drets humans a tot el món. És ja la novena edició d'un projecte que persegueix sensibilitzar sobre el paper dels defensors i defensores dels drets humans; persones que posen en risc la seva seguretat i la seva llibertat per denunciar vulneracions de drets.

Enguany, la delegació està composta per Magaly Castillo (activista feminista nicaragüenc), Amaru Ruiz (biòleg nicaragüenc i president de la Fundación del Río), Danilo Chammas (advocat brasiler), Ricard Valentí (president de l'Associació de Joves Gitanos de Gràcia), Sunita Krishnan (treballadora social de l'Índia i veu de referència contra la prostitució forçada i el tràfic d'éssers humans), Leonard Rentería (poeta i raper colombià), Hayat Rguibi (periodista sahrauí) i Fredy Samuel Vásquez (raper de San Salvador). Els activistes participaran en xerrades, tallers, trobades de sensibilització i taules rodones dins de les Jornades per la Pau i la Cooperació «Obrint Fronteres».

Més info: www.gramenet.cat/cooperació