Aquest dissabte 5 a les 11h

El Dia del Voluntariat se celebrarà de manera telemàtica

Es commemorarà aquest dissabte 5 de desembre.

El dissabte, 5 de desembre, d’11 a 12 hores, se celebrarà el Dia Internacional del Voluntariat, de manera telemàtica pel Canal Gramenet de YouTube, per fer un reconeixement públic a la tasca social altruista de les persones voluntàries de la ciutat. Aquesta diada va ser aprovada per les Nacions Unides el 1885 per crear consciència de la contribució que aporten les persones voluntàries a tot el planeta.

Un any més, l’actriu colomenca Carme Hellín serà la mestra de cerimònies d’una programació que enguany es farà en línia, per adaptar-se a les mesures sanitàries imposades per la pandèmia.

La jornada inclourà una formació sobre l’acompanyament telefònic en el voluntariat, així com la presentació de la nova Agenda del Voluntariat 2021. També es farà la lectura del manifest i es projectarà un vídeo sorpresa, i una cançó inèdita sobre voluntariat, composta per artistes locals per a l’ocasió. L’enllaç del Canal de Youtube és aquest: https://youtu.be/nEMWOyQcl-0

Persones voluntàries

Aquest any 2020, Santa Coloma compta amb més d’un miler de persones voluntàries, que fan tasques en un centenar de projectes de 32 entitats diferents, adherides a la Xarxa del Punt de Voluntariat.

Durant la pandèmia, a més, s’està col·laborant de forma conjunta amb altres xarxes ciutadanes: FAVGRAM, Xarxa Solidaria Gramenet, Xarxa Solidaria Singuerlín, Xarxa Comunitària de Suport Mutu Colze a Colze i Xarxa de persones
cosidores del Punt, que de forma discreta i anònima, aporten la seva col·laboració.

El voluntariat ha estat profundament vinculat a la identitat de la nostra ciutat, amb una representació important de la ciutadania que, des del compromís personal continuat, evidencia que al territori existeixen uns valors socials de convivència, de civisme i de respecte; així com una voluntat de participació activa, de suport i d’ajut a altres persones amb un alt grau de generositat.