La plaça del Rellotge de Santa Coloma de Gramenet es va tornar a omplir de gom a gom el passat diumenge 2 amb motiu de la celebració de la segona edició de "Els sabors del món". Les diferents presentacions que s'hi varen fer –el plat de fusió asiaticocatalà, la collecció de les fitxes amb ingredients de tot el món i la traducció de la carta d’un restaurant del xines al català–, varen comptar amb un nombrós públic.
Com comentàvem, un dels plats que va comptar amb més expectació va ser el "huntun" de botifarra brisa feta pels restaurants La Lluerna, amb una estrella Michelin, i el restaurant Ca n’Armengol.
Per la seva banda, el Centre de Normalització Lingüística L’Heura de Santa Coloma de Gramenet, amb la col·laboració del Termcat, va presentar la traducció al català de la carta del restaurant xinès Wen zhou.
El col·leccionable de l’edició d’enguany de "Els sabors del món", tracta de les característiques i propietats de diferents productes i en quins plats es pot trobar. Per a la redacció de les fitxes s’ha comptat amb la col·laboració del Campus d’Alimentació de Torribera de la Universitat de Barcelona.
Mostra consolidada i amb reptes de futur
La presidenta de l’Associació de Comerciants i Professionals del Fondo, M. Teresa Castellví, va valorar positivament tota la jornada d’ahir, en especial la bona acollida de públic que va tenir la Mostra. En aquest aspecte, Castellví va explicar que "amb aquesta segona edició s’ha innovat i presentat nous plats, però de cara a l’any vinent volem seguir apostant per les novetats i que “Els sabors del món”, sigui un punt de referència en les mostres gastronòmiques que es fan al Barcelonès Nord".
"Els sabors del món" és un festa gastronòmica i lingüística organitzada per Fondo Comerç amb el suport de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet que pretén fomentar el coneixement del català entre la població immigrant a través de la cuina.
Al llarg de la jornada d’ahir es varen servir més de 1.300 racions. El plat de fusió "huntun" amb botifarra brisa, de Victor Quintillà i Francesc Armengol, una de les atraccions de la Mostra.