AJORNADA - Jocs, tallers, música i sostenibilitat en la Festa del Medi Ambient de Can Zam

AJORNADA PER CAUSES METEOROLÒGIQUES. La Festa se celebrarà diumenge durant tot el dia amb una programació lúdica molt variada. La lluita contra els plàstics, la biodiversitat i el civisme en són els àmbits protagonistes.

La III Festa del Medi Ambient se celebrarà diumenge vinent, 3 de juny (de 10.30 a 14.00 i de 16.00 a 19.00 h), al parc de Can Zam. Biodiversitat, civisme, natura, jocs, tallers, espais per a les entitats i productes ecològics són els àmbits protagonistes d’aquest esdeveniment ciutadà que, en aquesta ocasió, vol fer un toc d’atenció sobre el consum abusiu dels plàstics, ja que són residus que costa molt d’erradicar. Els organitzadors de la Festa són l’Ajuntament, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i el Museu de Ciències Naturals.

Durant el matí hi haurà tallers i, a la tarda, teatre, música i espectacles. El Centre d’Educació Ambiental Ecometròpoli, per exemple, farà tallers per a tota la família sobre marietes, orenetes, caretes d’animals i menjadores per a ocells amb materials reciclats. L’AMB proposa tallers sobre la ITB de les bicicletes, el malbaratament alimentari i la impressió amb materials naturals. Altres entitats com la Jugateca de Can Zam, Grameimpuls, la Fundació Tallers, la Universitat de Barcelona, el Consorci del Besòs, la Policia Local, el Centre de Recuperació de Fauna de Torreferrussa, Bicibox, Parcs i Jardins, United Plastic Nations, Guixot de 8, Les Colomes i Avalot oferiran un munt d’idees i jocs relacionats amb la biodiversitat, el civisme, la cura dels animals, la mobilitat sostenible, etc. En el decurs de la Festa, Conreu Sereny hi vendrà producte  ecològics i de proximitat, i La Fabrica oferirà begudes i plats freds i de microones.

REGALS, INTERCANVIS, FOTOS

Un dels lemes de la jornada és «Menys plàstic i més festa», i una de les iniciatives associades és un intercanvi força significatiu: podeu dur-hi una bossa plena de bosses de plàstic i us n’emportareu una de tela. L’objectiu és que tots plegats prenem consciència dels danys que causen aquests residus a la natura. Una bossa del supermercat triga entre 15 i 1.000 anys a descompondre’s.

D’altra banda, tal com ja succeïa l’any passat, l’organització facilitarà un passaport als participants i els demanarà que omplin les caselles, que estan relacionades amb les activitats, per aconseguir regals.

La Festa del Medi Ambient forma part dels actes programats al voltant de la Setmana de la Natura, un dels quals és un concurs fotogràfic. Per participar-hi s’ha de compartir una foto a les xarxes socials Twitter, Facebook o Instagram abans de l’11 de juny (#setmananatura).

Cal destacar, finalment, la implicació de les entitats colomenques en la Festa del Medi Ambient. A més de les esmentades anteriorment, també hi seran el Centre d’Estudis de la Natura del Barcelonès Nord, el Centre Excursionista Puigcastellar, el Parc de la Serralada de Marina i l’associació Veu Animal.