Dissabte, 15 d'octubre

“Va de Besòs”, una festa per reivindicar el nostre riu

Festa ciutadana a Santa Coloma per posar en valor el patrimoni natural del Besòs

Aquest dissabte 15 d’octubre els 7,5 quilòmetres del tram final del riu Besòs seran l’escenari d’una festa ciutadana que té com a objectiu cohesionar els 4 municipis que comparteixen la llera del riu i posar en valor el patrimoni natural d’aquest espai.

Els ajuntaments de Santa Coloma de Gramenet, Barcelona, Montcada i Reixac, i Sant Adrià de Besòs, conjuntament amb el Consorci del Besòs, han dissenyat el programa del "Va de Besòs" amb un centenar d’activitats gratuïtes programades entre les 10 h i les 17:30 h de la tarda.

Les activitats es faran a punts adjacents al riu tal com marca la normativa de preservació de la fauna i flora i compten amb la implicació d’entitats, associacions i equipaments dels territoris. S’ha programat una intensa oferta sobre quatre eixos: memòria històrica, sostenibilitat i natura, cultura, benestar i salut.

La inauguració de la jornada anirà a càrrec de les alcaldesses dels quatre municipis i es farà al Parc de les Aigües de Montcada i Reixac. La cloenda serà a Santa Coloma de Gramenet, a Can Zam, i tindrà un potent component musical amb l’actuació de la Balkan Paradise Orquestra. A més al parc de Can Zam hi trobarem durant la jornada: jocs tradicionals, activitats mediambientals, tallers de manteniment de bicicletes i de creació de banderoles tibetanes, batucada, actuacions musicals i una visita guia a la Masia de Can Zam.

Hi ha activitats amb reserva prèvia, cal consultar el web https://vadebesos.cat/