Uns 800 comerços de tota la ciutat participen al pla pilot per millorar el civisme

El pla pilot d'agents cívics i de recollida de cartró comerç per comerç, que va començar l'any passat al barri del Fondo amb gran èxit, ja s'ha estès a la resta d'eixos comercials de Santa Coloma.

Així, ja són uns 800 establiments que contribueixen a mantenir una ciutat més neta, gràcies al model específic i innovador de recollida de cartró, impulsat per l'Ajuntament, amb la col·laboració de l'Agrupació del Comerç i la Indústria (ACI) i les entitats comercials de la ciutat.

Aquest model, a diferència d'altres municipis amb recollida selectiva de cartró, consisteix a la identificació oficial de les caixes amb una etiqueta que té el segell de l 'establiment, perquè les recullin els serveis municipals a la porta dels comerços, als horaris estipulats.

L'acció informadora dels agents cívics i la recollida de cartró té com a principals objectius conscienciar comerciants i ciutadans sobre la importància de fer un bon ús de l'espai públic, millorar la neteja viària dels carrers i evitar les actituds incíviques.

El servei especial de recollida de cartró a comerços

Actualment, l'Ajuntament té a disposició de tots els establiments dels principals eixos comercials de Santa Coloma, el servei especial de recollida de cartró, comerç per comerç, que funciona de dilluns a dissabte, en el nou horari establert, de 14 a 17 hores. Els comerços han de deixar el cartró doblat, etiquetat i identificat a la façana del seu establiment, on no s'interrompi el pas dels vianants i mai al costat dels contenidors, tal com han informat els agents cívics. A més, cal deixar el cartró 30 minuts abans que passi el camió de recollida per la seva zona.

Tots aquells comerços que no estiguin als recorreguts del servei especial, i que tinguin puntualment gran quantitat de cartró, poden sol·licitar un servei puntual a la porta del seu establiment, a través del telèfon de Serveis Urbans de l'Ajuntament, 93 462 40 51