Després de les negociacions mantingudes amb la Generalitat de Catalunya per a avançar en el model educatiu i en els equipaments escolars de la ciutat, el Departament d’Educació va confirmar que Santa Coloma tindrà un nou institut escola el proper curs 2020/21, concretament a l’Escola Lluís Millet, al barri de Les Oliveres. L'Ajuntament hi confia que es farà realitat aquest anunci.
Han estat diverses les vegades que, en els últims anys, l'Ajuntament ha reclamat la creació d'instituts escola a la Generalitat, ja que des dels Serveis Educatius Municipals s'ha valorat que aquest tipus de centres podien donar resposta a les demandes relacionades amb la millora de l'educació i dels centres públics educatius locals. L'alcaldessa Núria Parlon va mantenir diverses reunions amb els responsables d’Educació de la Generalitat per impulsar aquest model a Santa Coloma, que ara ja comptarà amb dos centres educatius: l’Institut Escola Pallaresa i l’Institut Escola Lluís Millet.
Un institut escola és un centre educatiu que ofereix la formació dels nens i nenes de 3 a 16 anys. És un centre amb un sol projecte pedagògic que comparteix equip de professionals, espais, metodologies i principis educatius. Els motius pels quals l’Ajuntament dona suport aquest projecte són diversos. D’una banda, millora l’oferta de places escolars en l'etapa de l'ensenyament secundari obligatori, implica una millora en els edificis escolars i es proporciona un projecte educatiu de continuïtat en l’etapa de la secundària. La proposta de l'Ajuntament d’ampliar la xarxa d’instituts escola ha tingut finalment una resposta positiva amb la posada en marxa d’aquest nou centre.
L'Institut Escola Lluís Millet oferirà un nou grup de 1r d'ESO. El pròxim curs, Santa Coloma tindrà 9 instituts públics i 2 institut escola, amb la qual cosa la xarxa local de centres públics s'enforteix i ofereix una oferta de qualitat.
L’Ajuntament reclama millors condicions per a l’educació secundària a la ciutat
Durant el mes de novembre es van mantenir diverses reunions amb el Departament d’Educació per exigir millores en les dotacions de professorat i de recursos per a l’alumnat amb necessitats educatives. El Departament es va comprometre amb la ciutat a estudiar, centre per centre, les necessitats i proposar mesures específiques a cadascun en funció de les seva situació.