Enguany un total de 14.712 nens i nenes han començat el curs 2022-2023 als centres escolars de Santa Coloma de Gramenet. Concretament, 2.844 a educació infantil (I3, I4, I5), 6.659 d’educació primària (de 1r a 6è) i 5.209 d’ESO. L’inici de curs s’ha realitzat amb total normalitat, tret de l’alumnat de l’Escola Lluís Millet al barri de les Oliveres.
El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya va decidir dilluns posposar l’obertura del centre degut a unes proves a l’estructura de l’edifici. La decisió la van prendre dilluns i a continuació va ser comunicada a les famílies dels prop de 300 alumnes del centre. Al mateix moment que es va conèixer la notícia, l’Ajuntament va articular diferents propostes per cobrir les necessitats de les famílies.
El Centre Cívic les Oliveres, les pistes d’atletisme Antoni Amorós i el Centre Esportiu Torribera han acollit els infants de les famílies que no disposen d’una alternativa per fer-se’n càrrec. Els Serveis municipals d’Educació continuen treballant per oferir diferents propostes mentre duri la incidència.
Novetats a Santa Coloma
Aquest curs ha començat una setmana abans de l'habitual per un canvi en el calendari escolar ordenat per la Generalitat. Les classes es fan de 9 a 13 h i es disposarà d’un servei de monitoratge de 15.30 a 16.30 h. A partir del mes d’octubre es farà l’horari habitual.
Cal destacar que les Escoles Bressol Municipals estableixen la “Parella Educativa”, és a dir, que hi haurà dues educadores per cada aula. Aquesta iniciativa municipal suposa una inversió de 600.000 euros per oferir un millor servei a les famílies i un suport estable per tractar de manera individualitza als infants i promoure una educació més inclusiva.
Aquest curs s’activa també la figura de l’Agent de Camí Escolar a la majoria de portes dels centres educatius per donar suport a les entrades i sortides i millorar la seguretat. S’incorporen 25 persones, el que suposa una inversió anual de 195.000 euros.
D’altra banda, l’accés al Cicle de Teatre serà gratuït, s’iniciarà el desplegament dels “SchooLAB” o laboratoris de fabricació digital als centres educatius, i es posarà en marxa un mapa compartit d’activitats extraescolars.
Tornada a l'escola