L'alcaldessa reclama que s'estudiïn les conseqüències del pas de la MAT

Núria Parlon recorda que l'estudi de l'impacte ambiental de la Línia de Molt Alta Tensió (MAT) s'ha demanat en diverses ocasions.

Davant l'afirmació realitzada en roda de premsa el passat dimarts pel director general de Transports de Red Eléctrica Española (REE), Carlos Collantes, sobre que la seva companyia intentarà arribar a un acord amb el nostre Ajuntament per fer l'obra de la MAT a les millors condicions possibles, fent fins i tot si fos necessari un estudi d'impacte ambiental, l'alcaldessa Núria Parlon ha manifestat la seva grata sorpresa que REE digui ara "que no té problemes per fer un estudi que l'Ajuntament porta reclamant durant anys".

En aquest sentit, l'alcaldessa ha recordat que hi ha un procediment d'infracció obert per la Comissió Europea perquè es dugui a terme aquest estudi mediambiental sobre les conseqüències que podria tenir el pas de la línia de molt alta tensió per la nostra ciutat, que ha de ser tingut en compte.

Cal recordar que l'alcaldessa ha sol·licitat en dues ocasions (juny i novembre de 2014) entrevistar-se amb el president del Govern, Mariano Rajoy, per a una subestació elèctrica i la línia MAT a Santa Coloma, sense que fins a la data hi hagi hagut cap resposta. En ambdues cartes s'assenyala que els projectes "suposen un gran impacte per a aquesta ciutat i també inquieten bona part de la ciutadania".

Des que el 2012 es va saber que REE tenia la intenció d'instal·lar una subestació a les proximitats del cementiri i una línia MAT que passaria a prop dels barris de Les Oliveres i Can Franquesa, la Comissió Ciutadana No a la MAT, que està formada per l'Ajuntament, la Federació d'Associacions de Veïns de Santa Coloma de Gramenet i la Plataforma per la Defensa de la Serra de Marina i Can Zam, encapçala les diverses accions que s'han anat fent de rebuig a aquests projectes; mobilitzacions i gestions que han arribat fins i tot fins al Tribunal Suprem.