L’alcaldessa de Santa Coloma de Garmenet, Núria Parlon, ha presentat aquesta tarda davant els mitjans de comunicació l’auditoria realitzada per Deloitte a la societat municipal Gramepark S.A. D’aquesta manera es dona resposta als compromisos de transparència, rigor i participació subscrits per l’actual equip de govern. Parlon ha indicat que en una primera anàlisi de l’informe es desprèn que la situació econòmico-financera de Gramepark és suficient per continuar la seva activitat i que no ha hagut cap desviament ni apropiació de diners cap a privats.
L’informe de l’estat econòmic-financer realitzat per l’empresa auditora Deloitte per encàrrec de l’Ajuntament, revela que l’empresa no es troba en situació de fallida. D’entrada els auditors confirmen que el patrimoni net de Gramepark és de 11,5 milions d’euros, quantitat que si s’apliquen els ajustos màxims podria quedar reduïda a 7,5 milions. Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe presentat aquesta tarda per l’alcaldessa, acompanya dels tres tinents d’alcalde d’àrea, el gerent municipal i la Directora d’Àrea de Serveis Interns, als mitjans de comunicació. L’alcaldessa ha lliurat el document complet als mitjans.
De la situació patrimonial de Gramepark se’n desprèn que no existeix cap “forat” econòmic que diverses fonts havien situat en 85 milions d’euros. La solvència patrimonial de Gramepark es considera més que suficient, amb un actiu més elevat que el passiu, tot i que subordinada als daltabaixos del sector immobiliari.
L’Ajuntament ha rebut l’informe de l’auditoria aquesta matí a les 10.45 hores. Després d’informar els grups de l’oposició i al grup municipal socialista s’ha celebrat una roda de premsa a les 18 hores. El document, de prop de 250 planes, serà analitzat amb més deteniment pels serveis jurídics i financers de l’Ajuntament . L’alcaldessa ha declarat que després d’aquesta anàlisi pormenoritzada “estudiarem les responsabilitats, si se’n deriven, de tot el que ha passat, tant per acció o omissió dels òrgans fiscalitzadors de l’Ajuntament o del consell d’administració de la societat”
L’auditoria també analitza el procés administratiu de 65 actuacions, de les quals Deloitte ha detectat algunes incidències. Ara s’ha d’estudiar cas per cas, per determinar, per exemple, si el conveni marc que tenia l’Ajuntament amb Gramepark de encàrrec de les obres municipals dona cobertura a aquestes salvetats. Tot i aquest informe, l’actual equip de govern ja havia pres mesures com l’obertura d’un expedient a Director Tècnic de Gramepark (cessat juntament amb el Gerent) o la destitució de l’anterior equip directiu municipal.
Les aportacions que fa l’informe, segons Parlon, seran “estudiades, analitzades i aplicades, per millorar Gramepark i acomplir així amb l’objectiu de continuar millorant la qualitat de vida dels colomencs i colomenques”.