L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha signat un conveni de col·laboració amb Càritas Diocesana de Barcelona per posar en marxa l’oficina municipal d’assessorament i suport de les famílies colomenques en risc de pèrdua de l’habitatge. L’acte de signatura ha estat presidit per l’alcaldessa, Núria Parlon, i el Mossèn Salvador Bacardit com a representant de Càritas.
Ajut a les famílies amb menys recursos
La nova oficina, que començarà a funcionar aquest juliol a les dependències de l’Oficina Local d’Habitatge (Avda. Generalitat 112-114), és un servei per ajudar les famílies i persones amb menys recursos, i sobretot aquells colomencs i colomenques que tenen problemes per pagar l’habitatge o es troben en risc de perdre’l. Mitjançant aquest conveni, l’Ajuntament posa en marxa el nou servei amb tècnics municipals especialitzats que treballaran en contacte amb Serveis Socials municipals i amb el Servei de Mediació de l’Habitatge que ofereix Càritas.
Una iniciativa amb bons resultats
L’entitat sense ànim de lucre disposa de mediadors per arbitrar solucions pactades entre els afectats i afectades i les entitats financeres o el propietaris, si es tracta d’un habitatge de lloguer. Actualment, el 70% dels casos es solucionen sense que la persona/família hagi d’abandonar el seu habitatge.
A més, amb aquest conveni entre Càritas i l’Ajuntament, en els casos de famílies i entitats en les quals no fos possible l’acord entre ambdues parts, el consistori activaria el protocol municipal d’ajuts socials. Enguany, en el pressupost 2012 s’ha augmentat un 15% les aportacions al fons de contingència per a les famílies amb més dificultats econòmiques.
L’alcaldessa de Santa Coloma ha destacat que la nova oficina “s’afegeix al conjunt de mesures que està impulsant l’Ajuntament per ajudar les famílies i persones més vulnerables, aquells colomencs i colomenques que més estan patint la crisi econòmica”.
Mesures municipals contra els desnonaments
- Novembre 2011: El ple municipal aprova moció per declarar SC Ciutat activa en contra dels desnonaments.
- Febrer 2012: Posada em marxa del grup impulsor de la taula d'habitatge dins del Consell Municipal de Serveis Socials, on es debat i es posa en comú amb les entitats (Plataforma Afectats, Creu Roja, FAVGRAM, Oficina local d'habitatge, Defensor del ciutadà), el protocol específic per a casos de desnonament.
- Març 2012: Aprovació del nou protocol municipal per prevenir o atendre situacions de manca d’habitatge, que forma part del Reglament de Prestacions Econòmiques de caràcter social.
- Maig 2012: Posada en marxa del Servei d'Orientació Jurídica per a colomencs i colomenques en risc de perdre el seu habitatge.
- 12 de Juny 2012: Conveni amb Càritas per posar en marxa l’Oficina local per ajudar les famílies colomenques que es troben en risc de pèrdua de l’habitatge.