Joves colomencs visiten el camp nazi de Mauthausen

Un grup de 16 alumnes de batxillerat dels instituts Numància i Can Peixauet van visitar, del 6 al 9 de maig, el memorial del camp de concentració i d’extermini nazi de Mauthausen (Àustria) i un altre grup de 39 estudiants de l’institut Can Peixauet ho fan del 18 al 21 de maig.

Es tracta d’ una activitat d’educació en drets humans, organitzada per l’Amical de Mauthausen amb la col·laboració de l’Ajuntament. També hi han participat estudiants de diverses ciutats espanyoles en representació dels republicans que van patir presó en aquests camps de la mort.

Als actes de commemoració de l’aniversari de l’alliberament, presidits per la vicepresidenta María Teresa Fernández de la Vega, també va assistir el colomenc Francisco Mingolla, fill d’un deportat mort al camp de Gusen-Mauthausen.

D’altra banda, el grup d’alumnes de l’institut Numància ha guanyat enguany el primer premi del Comitè Internacional de Mauthausen, en què participen estudiants de 22 països europeus. Aquest centre ha participat en dos projectes europeus més: la trobada de joves sota el lema de la pobresa i l’exclusió social a Milà (Itàlia) i la trobada d’instituts a Braila (Romania), dins del projecte “Dona: entre tradició i modernitat”.