Informació per als usuaris de la nova targeta rosa del transport

Des de setembre, s'envien als usuaris i usuàries de l'àrea metropolitana la nova targeta rosa del transport per tal de completar la seva total renovació. Des de l'Ajuntament els oferim informació ùtil per a la seva obtenció.

Les persones que no hagin rebut a dia d’avui la nova targeta han de fer el següent:

  • Primer de tot cal tenir en compte que el passi de l’any passat, degut a incidències en la posada en marxa del nou sistema, excepcionalment serà vàlid fins el 31 de gener d’enguany.
  • Cal comprovar que no la tinguem a l’Ajuntament: aquests carnets s’entreguen en ma a l’usuari. En el cas que, després de 2 intents no es trobi a ningú en el domicili, es dipositen a l’Ajuntament, a l’Oficina d’Informació i Atenció ciutadana - OIAC
  • Si no està a l’Ajuntament, cal trucar el més aviat possible al 900 700 077 a fi de reclamar el nou carnet. L’horari d’aquest servei és de 9 a 18h. Degut a l’allau de trucades que rep aquest servei es recomana trucar al migdia.

Vist que la implantació dels nous carnets està tenint algunes dificultats, s’ha decidit que els passis gratuïts del 2013 siguin vàlids fins el 31 de gener del 2014. Sobre això cal tenir en compte que, les persones que només disposen del  passi de l’any passat, si aquests dies de gener no els funciona a l’hora de validar-lo en les màquines del metro i autobús, en principi és degut a que s’ha fet malbé el passi, no al fet que pugui estar caducat. En qualsevol cas:

*Si no ho ha fet encara, haurà de reclamar la targeta nova al 900 700 077.

Mentre no li arriba la targeta definitiva (triga de l’ordre de 3 a 4 setmanes en rebre’s), per aconseguir una targeta provisional té 2 opcions:

  1. ‘Targeta de bescanvi’ de la TMB. Aquest passi es pot obtenir immediatament a les oficines de d’atenció a l’usuari de la TMB.
  2. Targeta provisional de la AMB. Aquest passi es pot aconseguir trucant al 900 700 077. Es rep per correu postal al cap de 3 dies.

Informació general d'ús:

*Aquestes targetes sempre s’enviaran a l’adreça on la persona estigui empadronada.

Targeta gratuita:

Aquesta targeta ja no s’ha de comprar en els estancs. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) la envia per correu als usuaris que ja la tenien.
 
La gent que vulgui sol·licitar per primera vegada el carnet, fins nou avís s’hauran de continuar tramitant a l’Ajuntament. En un futur els usuaris podran sol·licitar-la per telèfon, web o correu postal a la AMB

La carta que reben els usuaris conté:

  1. El nou carnet, el qual ja té una banda magnètica i és el que han de fer servir per validar en les màquines del metro i autobús.
  2. El full de pagament, que han de fer efectiu en les entitats bancàries que indica l’imprès.
  3. En cas que hagi expirat el termini per fer efectiu el pagament, hauran de sol·licitar una nova carta de pagament al 900 700 077

Aquesta targeta es renovarà anualment coincidint amb el mes de la data de naixement de l’usuari. Les condicions per renovar aquesta targeta seran: 

  1. Que la persona estigui al corrent de pagament de la taxa anual d’aquesta targeta (és el full de pagament que hem esmentat anteriorment, que s’adjunta en la carta que reben els usuaris).
  2. Que la persona estigui empadronada en un municipi de l’àrea metropolitana de barcelona.

Targeta de tarifa reduïda:

  • Aquesta targeta substitueix el carnet que l’usuari presentava als revisors de les companyies de transport. A diferència del carnet antic, aquest document no té fotografia. Els usuaris que tenien l’antic passi de transport rebran a casa seva una carta amb la nova targeta.
  • Tal i com es feia anteriorment, per accedir als medis de transport de la AMB caldrà adquirir les targetes de transport T4.
  • Aquestes targetes tenen una validesa de 3 anys i es renoven automàticament. La única condició per a la seva actualització és que la persona estigui empadronada en un municipi de l’àrea metropolitana.