Aquest canvi del sentit de la marxa per als vehicles s’ha produït un cop finalitzades les obres d’urbanització al carrer de Milà i Fontanals.
Aquesta mesura és la primera d’un seguit d’accions destinades a reordenar el trànsit de la ciutat, en el marc del Pla de Mobilitat Urbana, i a pacificar determinats punts del municipi. Són mesures que tenen la finalitat de reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, que és un dels grans reptes que té per davant endavant tota l’àrea metropolitana de Barcelona.
D’aquesta forma, es farà una diferenciació entre els vials principals i els vials de la xarxa veïnal. Els primers vials han de servir de pas al trànsit que travessi la nostra ciutat per anar a les ciutats veïnes de Badalona, Montcada i Reixac o Sant Adrià del Besòs. Els altres vials són els carrers que quedaran a l’interior dels vials principals, i que es faran servir per a la circulació del veïnat i dels comerciants, i que en el futur tindran, molts d’ells, limitacions màximes de velocitat a 20 quilòmetres per hora.