El canal de queixes i suggeriments va rebre 2.173 comunicacions ciutadanes

S’ha resolt el 95% de les sol·licituds tramitades, un 4% més que al 2020 i un 8% més al 2019. Més de tres de cada deu peticions estan vinculades amb el manteniment de la via pública.

Durant el 2021, el canal de Queixes i Suggeriments (QUI) de l’Ajuntament va rebre 2.173 comunicacions per part de la ciutadania entre queixes, suggeriments, demandes des d’actuació i consultes, una xifra molt similar a la de 2020, quan se’n van rebre 2.166.

De les comunicacions rebudes, els serveis municipals implicats en la gestió de les QUI han resolt el 95% dels expedients, quatre punts percentuals de millora en l’eficiència dels casos respecte al 2020, i vuit més que al 2019. L’Ajuntament també ha millorat el temps de resposta als requeriments ciutadans: es van respondre un 75,57% de les peticions dins el termini de compromís ciutadà, que és d’un màxim de 45 dies (al 2020 va ser d’un 74%).

El canal més utilitzat per fer arribar les sol·licituds ha estat el mitjà online (67%). Per contra, la ciutadania ha utilitzat menys les vies presencial (23%) i telefònica (10%)

Àmbits dactuació
El 34,73% de les comunicacions ciutadanes continuen vinculades al manteniment de la via pública, que han augmentat un 2,6% respecte a l’any anterior. D’altra banda, ressalta la reducció en un 50% de les queixes relacionades amb la inseguretat ciutadana vinculades, sobretot, a l’incompliment de les restriccions per la pandèmia, als robatoris i a les ocupacions il·legals.

En canvi, han augmentat quasi un 50% les queixes i demandes d’actuació relacionades amb el manteniment de la pavimentació dels carrers: les incidències que tenen a veure amb l’accessibilitat, els guals o l’estat de calçades i voreres, entre altres.

La resta d’àmbits d’actuació que preocupen al veïnat estan vinculats amb la neteja, recollida de mobles i contenidors (Serveis Urbans), la seguretat ciutadana (Policia Local), les molèsties per activitats i les deficiències en habitatges (Llicències d’obres, Activitats i Disciplina Urbanística) i la gestió dels animals i les plagues (Medi Ambient).

En contacte directe amb la ciutadania
El QUI és un servei públic pensat perquè la ciutadania pugui fer arribar a l’Ajuntament tot allò que li preocupa, aquells aspectes que es poden millorar tant de la ciutat com dels serveis municipals.

Durant el segon semestre d’enguany, està previst posar en marxa un sistema per tal que la ciutadania pugui fer el seguiment de l’estat de la seva queixa, suggeriment o demanda d’actuació mitjançant un enllaç web. D’aquesta manera, es donarà compliment al compromís 68C (Revisar el circuit QUI per poder oferir a dades de manera automàtica i permanent sobre temps de resposta i traçabilitat) que contempla el Pla Municipal 2020-23.