Continua la 2a edició de la Quinzena Metropolitana de Dansa a Santa Coloma

Fins al 31 de març s’oferiran més d’un centenar de funcions de dansa, la majoria d’elles gratuïtes, que tindran lloc en diferents escenaris de les poblacions participants.

Una celebració de les arts del moviment que té lloc a nou municipis de l’àrea metropolitana: Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Cugat del Vallès i Viladecans.

La dansa tornarà a ocupar els carrers, les places, els teatres, els mercats, el metro i altres espais no convencionals amb propostes de diferents estils (clàssic, contemporani, hip-hop, flamenc, jazz, musical...) i obertes a tots els públics. La Quinzena és una invitació a gaudir de la dansa, a conèixer artistes internacionals i nous talents i a descobrir estils i tècniques sorprenents.

L’objectiu dels municipis que potencien aquesta festa de la dansa és ajudar a la consolidació del sistema coreogràfic, ara com ara inestable pel fet que els artistes i les companyies catalans no tenen una presència regular en les programacions dels teatres i altres equipaments escènics. La Quinzena també vol trencar les barreres tradicionals de la dansa, entesa com una disciplina artística reservada només a un públic entès.

Première de ‘Pixel’ al Sagarra

Aquest dissabte, 23 de març. ens serviran dos plats forts del festival: la innovadora i reeixida creació de dansa Pixeli l’espectacle gratuït i de carrer Block, que esdevé una fusió molt  potent de dansa i circ.

‘PIXEL’ Es presenta al Teatre Sagarra, a les 21.00 h. L’obra —una proposta artística definida com a lúdica, alegre i poètica— ens mostra un diàleg vertiginós entre el món de la dansa i el del vídeo interactiu. Pixel ofereix a l’espectador imatges poètiques i impactants amb tècniques de projecció digital de mapping. L’espectacle ha estat concebut per Mourad Merzouki, figura francesa del hip hop i coreògraf, i també pels artistes performance, Adrien Mondot i Claire Bardainne. Preu: 18 € (descomptes habituals).

‘BLOCK’ És un espectacle itinerant i gratuït signat per No Fit State & Motionhouse, dues de les companyies britàniques de dansa i circ més consolidades del Regne Unit. Els ballarins, que juguen a construir i desconstruir vint blocs de grans dimensions, acosten de manera agosarada el llenguatge del circ i de la dansa. I ho faran també dissabte, a les 12.00 h, a la plaça de la Vila, tot oferint una proposta física, intensa i emocionant, que juga amb el moviment i l’acrobàcia.

‘Tothom balla’

Les escoles de dansa de la ciutat tindran el seu protagonisme amb Tothom balla (30 de març, 12.00 h), una flash mob multitudinària sobre una coreografia de la ballarina Mar Gómez. I la performance El carrer dansa (30 març, 12.30 h), que es podrà veure als voltants del Mercat Sagarra i de la plaça d’en Manelic, presentarà accions encadenades d’art en moviment del planter colomenc.

La cloenda d’aquesta Quinzena Metropolitana tindrà lloc al vespre, al Teatre Sagarra, amb l’espectacle de contemporània d’IT Dansa (30 de març, 21.00 h), la jove companyia de l’Institut del Teatre, que estarà dirigida pels coreògrafs Akram Khan, Lorena Nogal, Sidi Larbi Cherkaoui i Alexander Ekman. Hi esteu tots convidats.