L’acte de presentació del Calendari de les Dones estarà presidit per l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon. Posteriorment hi haurà una actuació d’Ana Gómez (cello), Andrea Morgano (flauta travessera) i Abel Iglesias (piano), músics de l’Escola Municipal de Música de Santa Coloma.
Aquesta és l’onzena edició d’aquest calendari dedicat a les dones colomenques. L’objectiu és el mateix que va inspirar el seu naixement: visibilitzar les dones que viuen a Santa Coloma de Gramenet.
Entitats d’aquesta ciutat, serveis de l’Ajuntament i dones a títol individual han col·laborat en la realització d’aquest calendari, amb propostes i idees en el plantejament inicial, i han aportat fotografies dels seus arxius gràfics, on es fa palesa la presència i la participació de les dones de diferents orígens en la vida quotidiana.
Com a resultat d’aquesta implicació, el calendari ha comptat enguany, entre d’altres, amb la participació de la comunitat armènia, amb la del grup de dones de l’Índia i Pakistan, amb les dones de Nigèria, participants en un projecte d’alfabetització, i amb les dones d’ètnia gitana de l’entitat Nakeramus.
Durant l’any 2011, el Calendari de les Dones de Santa Coloma ens recordarà que les dones son diferents entre elles, per la procedència, però també per aspectes com ara l’edat, la posició social, l’orientació sexual, l’estat de salut o el projecte de vida. El calendari, però, recordarà també que, davant de potencials discriminacions, les dones s’han de mostrar unides i teixir xarxes de suport.