Canvis en l’atenció presencial a l’OIAC

Com a conseqüència de l’aprovació de la Llei 9/2025, l’Oficina d’Informació i Atenció a la Ciutadania (OIAC) ha adaptat el seu funcionament a la supressió de l’obligatorietat de la cita prèvia. L’objectiu és garantir una atenció eficient i ordenada, complint la normativa vigent, promovent l’ús de la cita prèvia com a eina per millorar el servei, evitant cues llargues i respectant els horaris del personal.

Pel que fa a les franges horàries, de dilluns a divendres, de 9 a 10 h, s’oferirà atenció prioritària, sense cita prèvia, a persones majors de 65 anys, amb discapacitat i a aquells que hagin de realitzar tràmits urgents o socials. De 10 h a 13.30 h, s’assignarà torns segons el tipus de tràmit, prioritzant les persones amb cita prèvia. De 13.30 a 14.30 h, s’atendran principalment aquelles persones que tinguin cita i s’oferiran alternatives per a tràmits més complexos a les persones sense cita.

Els dimecres a la tarda, de 15 a 17 h, funcionarà amb assignació de torns i tindran prioritat les persones que tinguin cita prèvia. I de 17 a 18 h, s’atendran només tràmits simples a persones sense cita i s’oferirà cita prèvia per als tràmits més complexos.