Durant l’acte, que serà presentat per l’actriu Carla Ramos, hi participaran Karme Hellín, voluntària i actriu de La Colmena, amb les persones voluntàries que han realitzat tallers de teatre per a l’ocasió. També es presentarà el nou joc d’Instagram i el vídeo de la cançó en homenatge als voluntaris i les voluntàries de la ciutat; es realitzarà la lectura del manifest i el lliurament de l’Agenda del voluntariat 2024, i s’acabarà amb l’actuació musical de José Luis Lozano i Ivan Vilches.
Des del 2005, el Punt del Voluntariat de l'Ajuntament treballa per donar informació, formació, assessorament i coordinació tant dels projectes d'entitats com dels projectes comunitaris que es duen a terme a Santa Coloma. El seu objectiu és fomentar la implicació, la participació, la cohesió i la conscienciació social en diferents àmbits com ara els de gent gran, salut, drets humans, serveis socials, comunitari i veïnal, serveis sanitaris, infància, joves, oci i lleure, cultura, protecció d'animals i voluntariat internacional.
Projectes per al 2024
Com a novetats per al 2024, des del Punt del Voluntariat s’està treballant, en col·laboració amb la Federació Catalana de Voluntariat Social, perquè totes les entitats de la ciutat puguin millorar el seu pla de voluntariat fent-los més accessibles i inclusius. També s’obrirà l’àmbit de medi ambient perquè la ciutadania hi pugui fer voluntariat. I finalment, el 8 de gener s’estrenarà el joc d’Instagram @elpapeldetupeli, una experiència lúdica digital adreçada a persones majors de 16 anys per donar a conèixer el voluntariat de Santa Coloma.