Acaben les obres de la fase 2 del Refugi de Biodiversitat

L’Ajuntament va finalitzar el passat desembre les obres de la fase 2 del Refugi de Biodiversitat del Besòs, una actuació que dona un nou impuls a la renaturalització del riu i reforça la resiliència ambiental davant el canvi climàtic.

El projecte ha incorporat intervencions centrades en la millora ecològica i la connectivitat del tram fluvial, amb accions com la creació d’un corredor entre el Besòs i el Parc de Can Zam i un pas de fauna amb la Serralada de Marina, que faciliten el desplaçament dels animals minimitzant el risc d’atropellaments i la continuïtat dels hábitats protegits.

També s’ha dut a terme la renaturalització de diverses infraestructures incloent- hi murs i accessos, per afavorir-hi la integració paisatgística i ecològica. A més, s’han instal·lat estructures de suport a la biodiversitat, com nius per aus i quiròpters, hotels d’insectes i refugis per amfibis.

Aquesta fase ha comptat amb el suport de la Fundación Biodiversidad del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU.

La Fase 3, prevista per al període 2026–2027, es desenvoluparà amb cofinançament de l’AMB i completarà la transformación ecològica amb un pressupost d’1 milió d’euros