El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana acabarà de cobrir la B-20 al seu pas per Santa Coloma de Gramenet

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat a Santa Coloma de Gramenet que el ministeri actualitzarà l'avantprojecte elaborat per l'Ajuntament el 2009, amb l'objectiu de cobrir la B-20 al seu pas per la ciutat, al tram comprès entre el carrer Gaspar i el final de Prat de la Riba.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha visitat aquest matí Santa Coloma de Gramenet, acompanyada per l'alcaldessa, Núria Parlon.

La ministra ha anunciat a la visita que el seu ministeri actualitzarà i estudiarà la viabilitat de l'avantprojecte elaborat per l'Ajuntament el 2009, amb l'objectiu de cobrir la B-20 entre el carrer Gaspar i el final de Prat de la Riba.
Hem d'abordar aquest projecte molt necessari per a Santa Coloma per convertir-la en una ciutat més saludable i sostenible, un compromís que vam recollir en el protocol de l'Agenda Urbana que vam signar al seu dia amb aquest consistori, i avui en venim precisament a parlar-ne. És un projecte que fa ciutat i que permet cohesionar dos barris, Riera Alta i Singuerlín”, ha dit Raquel Sánchez.
"Recuperem l'avantprojecte que va presentar l'Ajuntament perquè pensem que és un bon punt de partida, però cal actualitzar-ho i ho farem des del ministeri amb el suport municipal. Un cop tinguem l'estudi d'alternatives per veure quina és la millor proposta, consignarem pressupostàriament la quantitat necessària per fer realitat aquest projecte”, ha afegit la ministra.

Per part seva l'alcaldessa, Núria Parlon, ha manifestat que “per a la ciutat de Santa Coloma avui és un dia molt important, el cobriment de la Pota Nord és fonamental precisament per unir el barri de Riera Alta i La Bastida amb tel barri de Singuerlín i el Recinte Torribera, amb tots els equipaments que acull, universitaris, de coneixement, sanitaris, de medi ambient... És un projecte que permetrà reduir la contaminació acústica i generar un nou espai públic perquè el gaudeixin les veïnes i els veïns. És una bona notícia per donar encara més qualitat de vida a la ciutadania de Santa Coloma”.

Aquesta actuació també permetria donar continuïtat a l'Avinguda Pallaresa fins al recinte de Torribera i la zona de la Bastida.
Santa Coloma ja compta amb l'experiència d'èxit del tram que es va cobrir des de l'inici, el 1992, que va confluir en la creació del Parc Europa, que avui és un dels eixos de cívics principals de la ciutat.

Estimació econòmica incerta

Des del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana es considera prematur calcular un pressupost aproximat per a aquesta actuació perquè variarà molt segons les solucions que contingui l'estudi d'alternatives, però s'estima que serà superior als 30 milions d'euros que es xifraven en l'avantprojecte del 2009.

En qualsevol cas, hi ha el compromís que, quan conclogui l'estudi previ, l'Estat inclourà les partides necessàries als seus pressupostos per a l'execució del cobriment i l'Ajuntament podrà urbanitzar la nova plataforma com vulgui per donar continuïtat al Parc Europa.