Dimarts 29 d'abril, l’alcalde de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz, i el president d’Aigües Ter Llobregat (ATLL), Manuel Hernández i Carreras, van signar un conveni de col·laboració entre ambdós organismes per potenciar la campanya de foment de l’estalvi de l’aigua que l’Ajuntament està duent a terme a la ciutat.
Amb la signatura del document, ATLL es compromet a col·laborar en el finançament de la campanya Estalvia’t l’aigua, adreçada a informar i conscienciar sobre les solucions i recursos d'estalvi en l'àmbit domèstic.
Com a element pràctic, la campanya de l’Ajuntament de Santa Coloma inclou la distribució de bosses de plàstic dissenyades per reduir el volum d’aigua de les cisternes dels W.C. amb l’objectiu de disminuir la despesa d’aigua en cada descàrrega. L’Ajuntament de Santa Coloma distribuirà aquestes bosses a totes les llars de la ciutat.
Amb la signatura del conveni, l’Ajuntament de Santa Coloma continua apostant per la promoció de les mesures d’estalvi a partir de la sensibilització i implicació dels ciutadans en l’ús sostenible de l’aigua mitjançant el consum responsable i respectuós amb el medi ambient.
Actualment Santa Coloma està entre els municipis catalans que menys aigua gasta, per sota de la mitjana catalana, segons dades de la Generalitat de Catalunya.