El cobriment parcial de la B-20, al seu extrem est, al pas per Santa Coloma, i les millores definitives per a l'aïllament acústic, a l'extrem oest, són els dos capítols principals de les diverses reunions mantingudes entre l'Ajuntament de Santa Coloma, el Ministeri de Foment del Govern de l'Estat i la Demarcació de Carreteres a Barcelona, i que centren els treballs que aquestes administracions i la Generalitat de Catalunya desenvolupen per resoldre els problemes d'impacte ambiental que aquesta via ràpida ocasiona al seu pas per la ciutat.
Els actuals estudis i projectes contemplen la semicobertura des del final del parc d'Europa fins a, aproximadament, la confluència amb el Recinte Torribera, per un extrem; i la solució definitiva per a l'insonorització del tram que discorre al costat de l'avinguda de la Pallaresa, per un altre, i que haurà de substituir l'actual sistema provisional de protecció acústica.
La redacció d'aquests projectes compta ja amb una dotació de tres milions d'euros, inclosos als Pressupostos Generals de l'Estat per al present exercici, amb l'objecte explícit de la millora de la integració urbana de la B-20 al seu pas per Santa Coloma de Gramenet.