Del 10 al 12 de maig, professors i estudiants dels instituts Ramon Berenguer IV de Sta. Coloma de Gramenet i Pius Font i Quer i Lluis de Peguera de Manresa, han viatjat a Mauthausen per assistir als actes commemoratius de l'alliberament del camp, tal com es fa any rere any. En aquesta ocasió han acompanyat al grup la regidora d'Infància i Joventut de l'Ajuntament colomenc, Laia Tordera, i el regidor de Manresa, Joan Calmet, com a representants institucionals.
Aquest projecte forma part de les activitats de sensibilització de l’Ajuntament i compta amb la col·laboració de l’Amical de Mauthausen.
Enguany, les activitats previstes se han centrat en la figura de Joaquim Amat-Piniella, novel·lista manresà nascut ara fa 100 anys, que va patir la deportació al camp de concentració nazi de Mauthausen. Estudiants de la nostra ciutat han participat en aquesta activitat, que aplega joves de tot Europa, en representació dels republicans que van patir la deportació i sovint la mort als camps de concentració nazis. Entre els actes previstos, s'ha fet un homenatge als colomencs que hi van morir.