Una Oficina ajudarà les famílies en risc de pèrdua de l'habitatge

Conveni de l’Ajuntament de Santa Coloma amb Càritas per posar en marxa una oficina per ajudar les famílies que es troben en risc de pèrdua de l’habitatge.

A la presentació del conveni: el tinent d'alcalde Raül Moreno i l'alcaldessa Núria Parlon amb el mossèn Bacardit i Carme Trilla, responsable del Servei de Mediació en l’Habitatge (SMH).

Santa Coloma de Gramenet, 12 de juny de 2012.- Aquest mat, a l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet s’ha signat un conveni de col·laboració amb Càritas Diocesana de Barcelona, destinat a posar en marxa l’oficina municipal d’assessorament i suport a les famílies colomenques en risc de pèrdua de l’habitatge. L’acte de signatura ha estat presidit per l’alcaldessa d’aquesta ciutat, Núria Parlon, i per Mossèn Salvador Bacardit, delegat episcopal de Càritas Diocesana de Barcelona. I hi han participat Carme Trilla, responsable del Servei de Mediació en l’Habitatge (SMH) de Càritas, i Raul Moreno, tinent d’alcalde de Benestar Social i Famílies.

La nova oficina, que començarà a funcionar aquest juliol a les dependències de l’Oficina Local d’Habitatge (Av. de la Generalitat 112-114), és un servei per ajudar les famílies i persones amb menys recursos, i sobretot aquells colomencs i colomenques que tenen problemes per pagar l’habitatge o es troben en risc de perdre’l. Mitjançant aquest conveni, l’Ajuntament posa en marxa el nou servei amb tècnics municipals especialitzats que treballaran en contacte amb els Serveis Socials Municipals i amb el Servei de Mediació de l’Habitatge que ofereix Càritas.

Càritas, entitat sense ànim de lucre, disposa de mediadors per arbitrar solucions pactades entre els afectats i afectades i les entitats financeres o el propietaris, si es tracta d’un habitatge de lloguer. Actualment, el 70% dels casos es solucionen sense que la persona/família hagi d’abandonar el seu habitatge.

A més, amb aquest conveni entre Càritas i l’Ajuntament, en els casos de famílies i entitats en les quals no fos possible l’acord entre ambdues parts, el consistori activaria el protocol municipal d’ajuts socials. Enguany, en el pressupost 2012 s’ha augmentat un 15% les aportacions al fons de contingència per a les famílies amb més dificultats econòmiques.

L’alcaldessa de Santa Coloma ha destacat que la nova oficina “s’afegeix al conjunt de mesures que està impulsant l’Ajuntament per ajudar les famílies i persones més vulnerables, aquells colomencs i colomenques que més estan patint la crisi econòmica”.

Mesures municipals contra els desnonaments

Novembre 2011: El ple municipal aprova moció per declarar SC Ciutat activa en contra dels desnonaments. 

Febrer 2012: Posada em marxa del grup impulsor de la taula d'habitatge dins del Consell Municipal de Serveis Socials, on es debat i es posa en comú amb les entitats (Plataforma Afectats, Creu Roja, FAVGRAM, Oficina local d'habitatge, Defensor del ciutadà), el protocol específic per a casos de desnonament.

Març 2012: Aprovació del nou protocol municipal per prevenir o atendre situacions de manca d’habitatge, que forma part del Reglament de Prestacions Econòmiques de caràcter social. 
Maig 2012: Posada en marxa del Servei d'Orientació Jurídica per a colomencs i colomenques en risc de perdre el seu habitatge.
12 de Juny 2012: Conveni amb Càritas per posar en marxa l’Oficina local per ajudar les famílies colomenques que es troben en risc de pèrdua de l’habitatge. 

Per a més informació i/o contactes:

Servei de Comunicació

Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

(Dori Morillo/Ana Belén Pérez)

93 462 40 13 / 618 045 488
comunicacio@gramenet.cat