A la Sala de Govern de l’Ajuntament de Santa Coloma s’ha realitzat l’acte de signatura del conveni d’adhesió de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet al Consorcio Universitario Centro Asociado a la Universidad de Educación a Distancia (UNED) de la província de Barcelona. La signatura ha estat presidida per l’alcaldessa d’aquesta ciutat, Núria Parlon, i el Rector de la UNED, Juan A. Gimeno.
Amb aquest conveni, Santa Coloma és nou membre del Consorcio de la UNED, juntament amb l’Ajuntament de Sant Boi i l’Ajuntament de Terrassa, el que suposa un pas endavant en la gestió de l’oferta formativa superior a la ciutat i més proximitat per als estudiants matriculats a Santa Coloma, que fins ara s’havien de desplaçar a Terrassa per a realitzar els exàmens i la gestió acadèmica.
Més igualtat d'oportunitats
Durant l’acte de signatura l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlon, ha destacat que el conveni suposa una “aposta clau per la formació superior a Santa Coloma i el coneixement, fonamentals per a la millora de la igualtat d’oportunitats dels colomencs i les colomenques, especialment en temps difícils”.
Per la seva part, el Rector de la UNED, Juan A. Gimeno, ha destacat “la consolidació d’un model que fomenta la igualtat de condicions d’accés a l’educació i que implica més oportunitats per apropar la ciutadania a la UNED, claus per al foment de l’ocupació”.
Més de 1.500 alumnes de Santa Coloma
En aquest curs 2011-2012 a la UNED de Santa Coloma han estudiat 1.511 alumnes, que han pogut cursar estudis de Dret, Psicologia, Antropologia, Treball Social, Educació Social, Accés a la universitat per majors de 25 anys i Accés per majors de 45 anys. En els darrers anys ha hagut un creixement d’alumnes a Santa Coloma i d’oferta formativa, que ha culminat amb d’inclusió de l’Ajuntament de Santa Coloma en el Consorci i, per tant, formar part de la Junta Rectora per tenir veu i vot en les decisions.
Actualment, el Consorci UNED té per objecte la promoció i el desenvolupament de l’educació superior a distància a la província de Barcelona i el desenvolupament cultural de l’entorn. A partir d’ara Santa Coloma s’afegeix a aquesta contribució.
Nova seu de la UNED, més proximitat
Coincidint amb la signatura del conveni, s’inaugura a Barcelona la nova seu de la UNED, en un edifici de nova construcció a Nou Barris, on els alumnes matriculats a la UNED de Santa Coloma podran accedir a laboratoris i la Biblioteca, realitzar els exàmens i la gestió acadèmica. Alhora en paral•lel continuaran fent servir l’edifici de La Torre o la Casa del Metge al Recinte de Torribera de Santa Coloma per a les gestions habituals. D’aquesta manera, els i les estudiants de Santa Coloma no s’hauran de desplaçar fins a Terrassa per als exàmens ni la gestió acadèmica com feien fins ara.
Matrícules
A Santa Coloma de Gramenet, els estudis que s’impartiran el proper curs són aquests:
- Graus: psicologia, educació social,treball social i dret.
- Llicenciatures: dret i psicologia.
- Cursos d’accés per a més grans de 25 i 45 anys.
- Anglès, alemany i francès al Centre Universitari d’Idiomes a Distància (CUID).
La sol·licitud d’admissió per a estudis de graus, llicenciatures, diplomatures i enginyeries (en extinció) es prolonga fins al 25 d’octubre. El termini de matriculació per a aquests mateixos estudis, en el cas dels alumnes nous serà del 4 al 25 de setembre. Per als antics serà del 4 de setembre al 18 d’octubre (graus), de l’11 de setembre al 23 d’octubre (llicenciatures, diplomatures i enginyeries) i del 13 de setembre al 29 d’octubre (cursos d’accés per més grans de 25 i 45 anys). Pel que fa al CUID, el termini serà del 3 de setembre al 4 de novembre.
Més informació, al 93 468 28 19 i a info@santa-coloma.uned.es.