Santa Coloma estrena una nova xarxa d'autobusos

S'intensifica la connexió entre els barris i la de Santa Coloma amb les ciutats veïnes i es potencia l'enllaç en autobús amb les estacions de metro i els equipaments públics.

Santa Coloma de Gramenet compta actualment amb una àmplia xarxa de transport públic que permet una bona comunicació interior, barri a barri, i amb les ciutats veïnes. La posada en marxa de la línia 9 de metro, amb sis estacions a la ciutat, ha estat, en aquest sentit, un pas endavant històric. El transport de superfície, que s'havia anat ampliant en els últims anys, s'ha adaptat a les noves circumstàncies amb la idea d'oferir a la població una prestació ràpida i de qualitat. El passat 19 de desembre la nostra ciutat ha estrenat una nova xarxa d'autobusos, composta per 18 línies, que s'orienta cap al màxim aprofitament de les importants inversions realitzades en aquest sector i al manteniment d'uns serveis econòmicament sostenibles a través d'un sistema integrat.

L'Ajuntament ha participat activament en la confecció d'aquesta nova xarxa de transport de superfície que es posa en marxa. La corporació colomenc ha col · laborat, dins de l'organisme regulador del transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, ​​en l'elaboració del nou pla perquè els autobusos de l'empresa Tusgsal ofereixin el millor servei a la ciutadania, arribant a la pràctica totalitat dels barris i adaptant els vehicles a la demanda ia les condicions orogràfiques del territori.

La nova xarxa fomenta la connexió de l'autobús amb les estacions de les línies 1 i 9 de metro i reforça el servei en aquelles parts de la ciutat a les quals no arriba el medi suburbà. D'altra banda, s'intensifica la comunicació de Santa Coloma amb els altres municipis del Barcelonès Nord a través d'un servei més àgil i proper. En general, es racionalitza el recorregut de les línies, disminueix la durada dels trajectes i es coordinen els horaris diürn i nocturn.

33 línies que passen per Santa Coloma

La nova xarxa d'autobusos es centra en sis municipis (Badalona, ​​Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montcada i Reixach, Montgat i Tiana). Està formada per 33 línies de les quals la meitat passen per la nostra ciutat.
La relació amb Barcelona, ​​ben coberta pel transport públic a través de la xarxa de metro i els autobusos de TMB, s'ha replantejat en benefici de la cohesió comarcal. En aquest sentit, un dels principals reptes d'aquesta nova etapa és millorar l'accessibilitat de la població als equipaments públics, municipals i metropolitans.

Entre altres novetats cal esmentar la uniformització dels codis, de manera que ara la identificació de tots els autobusos comença per la lletra B seguida del número que correspongui a cada línia. A Santa Coloma, les noves denominacions seran aquestes: B80 (abans 800), B81 (abans 801), B82 (abans 802) i B83 (abans 803). Aquestes línies són internes: uneixen diferents punts de la ciutat i mantenen els itineraris anteriors amb lleugeres alteracions.

La B80 va de Can Franquesa al carrer de Santa Eulàlia. Té una freqüència de pas de 16 minuts els dies feiners, els dissabtes i festius aquest interval oscil · la entre 25 i 35 minuts. La B83 circula entre l'avinguda de Ramon Berenguer IV i l'estació de metro del Fons. Aquesta línia perllonga i millora la cobertura del barri de la Guinardera als carrers de Rabelais i Garcilaso de la Vega. L'interval de pas serà de 45 minuts. El recorregut en dia festiu de la B18 passa a denominar-B84. Aquesta línia, que uneix el barri de Santa Rosa amb el cementiri municipal, només prestava servei fins a les 14.00 hores coincidint amb el tancament de l'equipament. Ara, la B84 funcionarà durant tot el dia, però a partir de les 14.10 només arribarà a l'avinguda de Francesc Macià (parc de Can Zam). La resta dels itineraris urbans (B81 i B82) es mantenen inalterables.

Altres línies que comuniquen amb Badalona i Sant Adrià

Les altres línies ens comuniquen amb els municipis veïns. Alguns trajectes es mantenen invariables com és el cas de la històrica B27. D'altres, milloren el vincle d'alguns barris colomencs amb punts estratègics com les estacions de Renfe de Badalona i Sant Adrià, l'L2 de metro o l'hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti). La B19 connecta cada 15 minuts amb aquest centre hospitalari i amb la Vall d'Hebron. La B20, finalment, connectarà amb el districte 22 @ de Barcelona.

Es pot consultar el desenvolupament de cada línia en www.novaxarxa.cat (telèfon d'atenció al client: 901 51 11 51).