Pràctiques fraudulentes en la venda de serveis bàsics a domicili

L'Oficina Municipal del Consumidor avisa: "Desconfieu de les visites inesperades d'empreses de subministraments bàsics (llum, gas, telèfon) que us ofereixin preus més econòmics".

Darrerament és habitual rebre visites a domicili de comercials que intenten vendre productes o serveis a les persones consumidores, utilitzant sovint pràctiques molt agressives i ocultant informació substancial per intentar crear-los confusió.


Des de l’OMIC us recomanem que tingueu en compte aquests consells:

  • Exigiu que el venedor s’identifiqui correctament i us exhibeixi la documentació de l’empresa a la qual representa. Hi ha moltes denúncies per comercials que intenten crear confusió fent-se passar per l’empresa subministradora de l’usuari, quan en realitat representen la competència.
  • No us sentiu mai pressionats per signar cap document sense haver tingut abans l’oportunitat de llegir-lo completament. Recordeu que els consumidors tenen dret a què les empreses els facilitin un model de contracte abans de signar-lo.
  • No exhibiu cap factura ni faciliteu les vostres dades bancàries si no esteu segurs de voler contractar un nou servei. Penseu que la vostra companyia subministradora ja disposa de les vostres dades de facturació i de contacte per oferir-vos, en el seu cas, un descompte o un servei addicional.
  • Si finalment signeu el contracte, recordeu que en les compres de productes o serveis fora d’establiment mercantil, com és el cas de les compres a domicili, el consumidor disposar d’un termini de 7 dies naturals per desistir del contracte, sense necessitat d’al•legar cap motiu i sense que li pugui ser exigida cap despesa. Això si, el consumidor ha de poder demostrar que va exercir el seu dret de desistiment o revocació dins del termini; per això, és recomanable fer-ho per escrit i amb acusament de recepció.
  • Si rebeu la factura d’una empresa amb la que no hàgiu contractat expressament, exigiu-li la immediata anul•lació del contracte i de les despeses econòmiques que se’n puguin derivar i, en cas que us facin arribar una còpia del contracte amb la vostra signatura falsificada, presenteu una denúncia a la policia.  


Per a més informació, poseu-vos en contacte amb l’OMIC.