Nova xarxa d’indicadors de comerç urbà i mercats municipals

L'ajuntament de Santa Coloma, conscient de la importància i repercussió que té una bona senyalització comercial, ha traçat un projecte integrat per diversos dispositius d’indicació comercial situats en punts estratègics de la ciutat.

L'objectiu és crear una xarxa de senyalització perquè els vianants i els vehicles coneguin tant el comerç urbà com els tres mercats municipals (Sagarra, Singuerlín i Fondo). En l'actualitat hi ha instal·lats quatre opis sobre aquest tema, dos dels quals són de nova incorporació (a la Rambla de Sant Sebastià amb avinguda de la Generalitat al barri del Centre, i al passeig de Salvatella en el barri de Singuerlín).

Aquests nous dispositius suposen la continuació d'un projecte que va començar en 2009 i que s'ha reprès amb la campanya de promoció del comerç local denominada “El comerç al cor”.

Una altra iniciativa en curs és l'ampliació de la senyalització informativa direccional en la via pública. S'han incorporat noves plaques, que integren un logotip localitzador dels eixos comercials i dels tres mercats municipals; a través d'aquest itinerari es fomenta el comerç de proximitat. Fins ara existien 16 plaques indicatives exclusives dels mercats municipals, i amb l'ampliació s'aconsegueix un itinerari de 25 plaques direccionals que informen del comerç urbà i 25 plaques que ho fan sobre els mercats municipals.

Aquesta iniciativa de l'Ajuntament de Santa Coloma compta amb una aportació de l'Agrupació per al Comerç i la Indústria  de Santa Coloma (ACI): cinc tòtems situats a les places de Manent i del Manelic, en el metro del Fondo, en la rambla de Sant Sebastià i al carrer de Singuerlín. Aquests dispositius indiquen els eixos comercials i promocionen els establiments adherits al Pla de dinamització comercial de l'ACI amb l’Ajuntament de Santa Coloma.