Dins el programa «Cuines del món», que es porta a terme a la Biblioteca del Fondo, el dijous 4 de juny (19.00) hi haurà una nova sessió de l’activitat batejada com «Passa’m l’arròs», que reuneix cuiners i experts del món gastronòmic al voltant dels fogons d’aquell centre.
Els cuiners marroquins Rhimo i Ibtissam, de Tànger i Casablanca, respectivament, faran el biryani (arròs amb pollastre) a la Biblioteca del Fondo i descobriran l’ús i les possibilitats de les espècies que tenim a l’armari i d’altres que trobem a la vora. El biryani s’elabora amb arròs, una barreja d’espècies i pollastre.
D’aquest plat, n’existeixen moltes varietats i cadascuna té característiques úniques. El seu origen és incert. Alguns autors el situen a Pèrsia, ja que la denominació del plat prové del persa beryn que significa «fregit abans de cuinar». Actualment, és un plat molt lligat a les comunitats musulmanes. «Passa’m l’arròs» es fa amb la col·laboració de la Fundació Germina. Per participar-hi, cal fer una inscripció prèvia a b.sta.colomag.f@diba.cat o al 93 468 46 12 (Les inscripcions ja estan tancades). Afegir, per últim, que la xerrada prevista per l'11 de juny, "Els viatges dels aliments: Creences, costums i noms. Avui, parlem de l'arròs?" ha estat ajornada.