Nou impuls a l’adopció responsable i la cura dels animals de companyia

L’Ajuntament recorda a la població, en aquestes dates pròximes al Nadal, en les quals es multiplica la compra d’obsequis, que els animals no són joguines, sinó essers vius, i que la tinença d’animals de companyia comporta un compromís en la seva cura i una sèrie de responsabilitats que s’han de tenir en compte.

És per això que, un any més, es demana a la ciutadania que, si volen tenir o obsequiar una mascota, optin per l’adopció. 

Actualment, a la nostra ciutat, segons dades d’Anicom (cens d’animals de la Generalitat de Catalunya), hi ha 5.342 animals censats, dels quals 4.895 són gossos, 442 gats i 5 fures.

El Centre Comarcal d’Atenció als Animals de Companyia del Barcelonès (CCAAC), que dona servei als municipis de Badalona, Sant Adrià del Besòs i Santa Coloma de Gramenet, s’encarrega de la recollida d’animals abandonats, perduts o ensalvatgits, de l’acollida i custòdia dels animals recollits o rebuts en cessió, així com de tasques per a la recuperació i per a l’adopció dels animals recollits amb la Protectora DAINA SPAM. 

El CCAAC és una eina per retornar a la societat tots els animals abandonats recollits als tres municipis i tenir-ne cura fins que són donats en adopció, d’acord amb la Llei de protecció dels animals. És a dir, vacunats, identificats, desparasitats i esterilitzats. El Centre es troba al Camí dels Xiprers, s/n, de Badalona (telèfon:  93 465 52 24).