Més de 15.000 alumnes d’infantil, primària i secundària han començat les classes amb normalitat a Santa Coloma de Gramenet

L’Ajuntament ha invertit uns 7,3 milions d’euros en tres noves llars d’infants –una d’elles ha començat avui les classes al barri del Centre- i en la millora dels equipaments escolars públics de Santa Coloma.

El curs escolar 2010-2011 ha començat avui amb normalitat a Santa Coloma de Gramenet. Un total de 15.119 alumnes  (9.966 escolars d’educació infantil i primària, 4.128 d’ESO i 1.025 d’educació Post Obligatòria) han començat les classes als centres públics i concertats de la ciutat (32 públics i 8 concertats) la major part dels quals amb millores importants dels equipaments.

L’Ajuntament de Santa Coloma ha realitzat obres de millora durant el mesos de juny, juliol i agost a les instal·lacions de 19 centres escolars públics, emmarcades en el Fondo Estatal para el Empleo y la Sostenibilidad Local (FEESL). Les obres han suposat una inversió de quasi 3 milions d’euros per part del consistori, amb l’objectiu de millorar la qualitat d’aquests centres. Així, més de la meitat de les inversions del FEESL es dediquen enguany a educació a Santa Coloma.

L’Escola de Riera Alta

Per altra banda, els alumnes de l’Escola de Riera Alta han començat les seves classes a l’escola Mercè Rodoreda fins que a l’octubre puguin traslladar-se al nou equipament de Riera Alta, quasi enllestit. L’Ajuntament i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya estan garantint que aquest procés es realitzi amb normalitat. L’alcaldessa de Santa Coloma Núria Parlon i la regidora d’Educació Begoña Bellette han mantingut reunions amb els pares i mares durant tot el procés.

Noves llars d’infants

Avui també ha començat el seu curs la nova llar d’infants La Maduixa (barri del Centre). Amb aquest equipament públic ja són quatre les escoles bressol públiques que estan en marxa a la ciutat. L’Ajuntament ha invertit 1,2 milions d’euros en la construcció d’aquest nou equipament públic.

Abans d’acabar aquest 2010 està previst la finalització de dues noves llars d’infants: la del barri Riu Sud –solar de les aigües- i la del barri del Raval –front fluvial, ubicada al carrer de St. Jordi amb passeig Salzereda. En aquest sentit, s’ha invertit 2,9 milions d’euros en el marc del FEESL, una tercera part del total d’inversions.

L’objectiu de l’Ajuntament és poder tenir 7 llars públiques en marxa per al curs 2011-1012, com a mínim una per districte.

Ordinadors portàtils a cost zero per les famílies

El programa de digitalització de les aules a Santa Coloma continua en marxa. Aquest és el segon curs que els alumnes de 1er. d’ESO disposen d’un ordinador portàtil i llibres digitals totalment gratuïts per les famílies. En total són més de 2.000 alumnes (entre 1er. d’ESO i 2n., de 8 centres públics i 8 concertats) els que comencen les aules “digitalitzades”.

Santa Coloma, com l’any passat, és l’únic municipi de Catalunya que realitza aquest innovador programa a cost zero per les famílies. Educació de la Generalitat sufraga la meitat del cost dels ordinadors portàtils i llibres digitals i l’ajuntament de Santa Coloma se’n fa càrrec de l’altra meitat.

L’alcaldessa de Santa Coloma destaca que, en un moment econòmic difícil, “és fonamental poder ajudar les famílies colomenques sobretot en l’inici del curs escolar, per això seguim apostant per la digitalització de les aules assumint el cost com ajuntament. Ens assegurem que en moltes llars hi hagi un primer ordinador i trenquem així la fractura digital”. L’alcaldessa afegeix que “es tracta de proporcionar als nostres estudiants les millors oportunitats per a la seva formació i educació”.

La resta de cursos (des de P3 fins 4t. d’ESO) participen al programa d’universalització i reutilització dels llibres de text. Aquest és el quart any que es realitza una iniciativa que va convertir Santa Coloma en la primera ciutat de Catalunya on els escolars començaven el curs amb els llibres i material curricular gratuïts per a les famílies.

En total, l’Ajuntament inverteix per aquest curs 2010-2011, un total de 1,6 milions d’euros, entre el programa de digitalització de les aules i el programa d’universalització dels llibres de text.

Per a més informació:

Premsa i Comunicació Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

93 462 40 00 / 618 045 488

comunicacio@gramenet.cat