Es podran comprar llibres, descobrir una versió diferent i divertida d’El Senyor dels Anells, provar l’experiència de sentir-se diminuts provant d’enfilar-se a un silló gegant, d’aquells especials per llegir ben relaxats, aprendre a fer punts de llibre molt animals, escoltar a un drac molt especial i convertir-se en artistes de les flors de paper. Abacus i la Llibreria del Carrer Major oferiran les últimes novetats de literatura infantil, i les companyies Irrepresentable, El Que Ma Queda de Teatre i Carro de Baco animaran la jornada amb les actuacions de The Mechanicals i Els contes del sr. Argan i Les Colomes dinamitzaran els tallers de punts de llibre i flors de paper.
Durant tot el dia hi haurà instal•lats al jardí de Can Sisteré dos espais en els que podreu trobar les últimes novetats en literatura infantil, conta-contes, signatura de llibres, un taller per als més petits i, fins i tot una festa d’aniversari!
Espai Abacus
A partir de les 12 del migdia trobareu en Gerònimo Stilton, l’Elvis Riboldi i Patatu, que es voldran fer fotos amb tots vosaltres, i us convidaran a escoltar uns contes que us deixaran amb la boca ben oberta:
- 12 h. Conta-contes de l’editorial Cruïlla
- 13 h .Angels Bassas contarà contes de Patatu
I després de berenar, l’escriptora Elena Ferro signarà llibres de “Els contes del Follet”, a partir de les 18 h.
I per arrodonir la jornada, durant la tarda hi haurà la festa d’aniversari de l’Elmer, que fa 25 anys.
Espai Llibreria Carrer Major
Aquest espai començarà ben matiner:
- A les 11 h. Rodolfo del Hoyo explicarà el conte del Cargol Manel als nens i nenes de 6 a 8 anys.
- A les 11.30 el mateix autor farà una xerrada amb els nens i nenes més grans, de 9 a 12 anys.
- A les 12'30 hi haurà una activitat doble: l’escriptora Georgina Duran presentarà el llibre de manualitats "Un viatge amb costures", i la il•lustradora Núria Alcaraz farà un taller gratuït per als nens i nenes a partir de 4 anys.
A la tarda hi haurà dues presentacions de llibre amb la presència dels autors:
- A les 18.30 h. Cesc Noguera presentarà i signarà el llibre “La senyora Maria”.
- A les 19.15 h. Júlia Diez presentarà i signarà el llibre “El cumhacht de Ethan”.
Contes, Rondalles i una mica més
Al llarg de la jornada hi haurà sessió contínua de teatre per a tota la família Cia Irrepresentable presenta The mechanicals
Una companyia de maldestres actors sortida d’una obra de Shakespeare, ens oferiran la seva divertida versió del llibre de J.R. Tolkien, El Senyor dels Anells, amb el seu estil tan característic i tan musical. A més podrem gaudir de les seves inesperades i esbojarrades dramatitzacions de contes infantils.
- Passis de matí: 12 h., 13h i 14 h.
- Passis de tarda: 17.30 h, 18.30 h. i 19.30 h.
El Que Ma Queda de Teatre presenta Els contes del Sr. Argan.
A dalt d’una butaca gegantina i màgica, un avi com els d’abans, com els de sempre, ens explica contes històries ben divertides
- Passis de matí: 11.30 h, 12.30 h i 13.30 h.
- Passis de tarda: 17.00 h, 18 h i 19 h.
I per als que no poden estar-se quiets, durant tot el dia hi haurà dos tallers gratuïts a càrrec de Les Colomes:
Crea el teu propi punt de llibre! Podràs triar entre monstres, animals, personatges de conte o inventats per tú mateix.
Ja ve la primavera! Faràs flors de paper molt boniques i delicades fetes amb pariroflèxia senzilla.
A la Biblioteca Central
A una festa de la literatura infantil no hi podia faltar la biblioteca biblioteca Central, que obrirà les seves portes per a que tothom qui vulgui pugui llegir més encara. A dins i trobareu els actors i actrius de la Cia. Carro de Baco, que ens explicaran una història de Sant Jordi ben especial, amb música en directe. Però també hi haurà moltes altres històries sortides dels llibres que ens envolten, i que us esperen per a la propera ocasió que vingueu a la biblioteca a agafar-los en préstec.
Podreu passar-hi al matí i a la tarda per a aprofitar el dia al màxim:
D’11 a 14h. i de 16 h. a 20 h.