L'OMIC reforça l'atenció i assessorament a la ciutadania afectada per les preferents

En sis mesos l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ha atès prop de 500 persones amb consultes sobre el sector bancari, set de cada deu han estat d’afectats per les preferents i deute subordinat.

Des de que es va posar en marxa el Punt d'Orientació Jurídica per als afectats per les preferents, a partir del conveni signat recentment entre l'Ajuntament i el Col·legi d'Advocats de Barcelona (ICAB), en set dies de servei s'ha atès una trentena de persones i s'ha creat un registre municipal que compta amb 90 afectats inscrits. A més, des de gener fins ara, l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ha informat i assessorat a 486 persones, de les quals 336 han estat per consultes sobre preferents i 150 per d'altres temes bancaris.

El Punt d'Orientació Jurídica, ubicat a l'OMIC de l'Ajuntament, proporciona, de manera gratuïta des del 17 de juny, un primer consell orientador sobre aspectes jurídics que puguin derivar-se de l'adquisició d'accions preferents. També s'informa als afectats de la viabilitat de resolució de la qüestió plantejada, ja sigui acudint als tribunals o bé la possibilitat de recórrer als serveis d'arbitratge, de mediació o a altres sistemes alternatius de resolució de conflictes. Aquest servei, el primer que es posa en marxa a tot Catalunya, atèn al públic els dilluns i els dimecres, de 15 a 18:00 hs, i els dimarts de 10 a 14:00 hs, fins el 27 de setembre. Per concertar visita, cal trucar prèviament al 93 462 40 40.

L’alcaldessa Núria Parlon ha destacat que les administracions públiques “han d’estar al costat de les famílies i persones afectades que, en molts casos, han perdut els estalvis de tota una vida”. En aquest sentit, afegeix Parlon, “com alcaldessa i com a diputada al Parlament de Catalunya, continuarem  treballant donant suport des de l’Ajuntament i portant la veu dels afectats i de les afectades a la cambra catalana” .

L'OMIC atén prop de 600 colomencs al 2012

En el 2012 l'OMIC va atendre prop de 600 colomencs i colomenques amb consultes relacionades amb el sector bancari. D'aquestes més del 60% van ser sobre preferents i deute subordinat d'entitats financeres. Així mateix, al darrer any l'OMIC va realitzar diverses accions informatives adreçades a la ciutadania, entre elles una xerrada que va comptar amb una assistència de més de 200 persones; a més es van organitzar sis espais de consulta per part del Col·lectiu Ronda en diferents centres cívics i casals de la ciutat.