Les conseqüències de la crisi econòmica en la igualtat de gènere centren el contingut de les Jornades de les Dones a Santa Coloma

Immaculada Montalbán, presidenta de l‘Observatorio contra la violencia doméstica y de género i vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) realitzarà la conferència inaugural.

Cartell de les Jornades de les Dones 2013

Santa Coloma de Gramenet, 1 de març de 2013.- Amb motiu del proper Dia Internacional de les Dones, el 8 de març, l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i el Consell de les Dones per la Igualtat, amb la implicació de diferents entitats de la ciutat, han programat del 4 al 17 de març un ampli programa d’actes, conferències, exposicions, tallers, teatre i cinema, entre d’altres, per denunciar el risc de fer passos enrere en matèria d’igualtat entre homes i dones en el context econòmic actual. 

Actualment, la crisi econòmica, les polítiques de retallades, la reforma laboral o l'increment de les taxes judicials, estan suposant un retrocés en el avenços assolits en matèria d'igualtat de gènere, alhora que estan incrementant les desigualtats socials en general. En aquest sentit, més que mai, les Jornades de les Dones 2013 porten com a eix central la reflexió i la lluita contra les conseqüències d’aquesta crisi en les dones, de manera específica i diferenciada, a partir de les diferents activitats programades, amb la participació del teixit associatiu local i de personalitats destacades que treballen en la defensa de la igualtat.

L’alcaldessa de Santa Coloma Núria Parlon, que presidirà la inauguració el dilluns 4 de març, destaca que “la lluita contra la desigualtat per motiu de sexe, contra la violència masclista o l’equiparació salarial de dones i homes té en el proper 8 de març – Dia Internacional de les Dones- un protagonisme que no s’hauria d’aturar l’endemà”. En aquest sentit, l’alcaldessa afegeix que “no hem de baixar la guàrdia, perquè hi ha batalles que necessiten l’atenció constant de les administracions públiques i de tota la societat. Hem de seguir lluitant per no fer ni un pas enrere en drets i equitat”.

Inauguració amb Immaculada Montalbán
El proper dilluns 4 de març, a les 19.00, es donarà el tret de sortida de les Jornades de les Dones 2013 a la Biblioteca Singuerlín-Salvador Cabré (plaça Sagrada Família s/n). L'alcaldessa, Núria Parlon; la tinent d'alcalde de Polítiques d'Igualtat de Gènere, Lídia Guinart; i la presidenta de la Coordinadora d’Associacions de Dones, Antonia Ortega presidiran l'acte inaugural que en aquesta edició tindrà una destacada ponent, Inmaculada Montalbán, presidenta de l‘Observatorio contra la violencia doméstica  y de género, vocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i presidenta de la Comissió d’Igualtat del CGPJ.

El mateix dia 4 (17.30, Biblioteca Can Peixauet), hi haurà la inauguració de l’exposició “En Defensa Pròpia”, en què el Grup de Dones del Fondo recull dites, expressions, conductes i comportaments masclistes o sexistes que perviuen en la nostra societat, encara que sigui de forma subtil. Són un seguit de pràctiques que han coaccionat les dones durant molts anys i que les han fet invisibles.

Teatre, premis i tallers
Altres actes destacats en aquestes dues setmanes són, entre d’altres, l’acte de lliurament del premi literari Isabel Alonso, el proper 5 de març (19.00) al Museu Torre Balldovina; el dia 6 (18.00) el Centre Cívic de Can Mariner acollirà la presentació de la Plataforma de Dones Aturades, una iniciativa del Grup de Dones de Can Mariner; el dia 8 (20.30), Lapsus Espectacles representarà l’obra de teatre “La dona sola” a la Sala Miquelet del Teatre Sagarra i l’endemà, el dia 9 (21.00), se celebraran els tradicionals sopar i ball de dones. Alhora, Grameimpuls i la Regidoria de Polítiques d’Igualtat de gènere faran un taller pràctic per a emprenedores sobre lideratge i comunicació a partir del dia 4.

Les Jornades no descuidaran el treball amb la gent jove i els infants, tot destacant la importància de la coeducació per assolir una societat igualitària. Daniel Gabarró, expert en aquest àmbit, impartirà un taller per a l’alumnat dels instituts amb el títol “Dones, homes o persones lliures? Com conquerir la llibertat més enllà dels rols de gènere”. També hi haurà quatre conta contes no sexistes, tres a càrrec de l’entitat Fil a l’Agulla, i un altre a càrrec de l’associació Educere, entre d’altres propostes.


Podeu consultar el programa complet de les Jornades de les Dones 2013 al web municipal www.gramenet.cat
Per a més informació i/o contactes:

Servei de Comunicació
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet
(Dori Morillo/Ana Belén Pérez)
comunicacio@gramenet.cat