Santa Coloma de Gramenet, 11 d’abril de 2012.- Els dies 12 i 13 d’abril la ciutat de Ginebra acollirà el fòrum “Ciutats, els laboratoris del futur”, amb ponències i tallers que aplegaran alcaldes i alcaldesses de ciutats d’arreu del món, entre els quals estarà l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon. Durant dos dies els i les representants de ciutats de l’Àfrica, Àsia, Amèrica i Europa abordaran la importància creixent de les ciutats com agents innovadors en la gestió de temes globals, com ara el canvi climàtic, les desigualtats, la migració, la salut i la seguretat.
L’alcaldessa de Santa Coloma realitzarà una ponència sobre la “Governança vertical o multi-nivell. Negociar interessos locals, nacionals i regionals complexos” i participarà en un taller sobre “Salut, entorn i ciutat” moderat per Derek Eaton, director executiu del Centre Internacional d’Estudis Ambientals (CIES), que comptarà també amb la participació de l’alcaldessa de Raipur (India), Kiranmayee Nayak; l’alcalde de Puebla (Mèxic), Eduardo Rivera Pérez; i l’alcalde d’Oklahoma City (EUA), Mick Cornett.
El fòrum proposa el paper de les ciutats com a laboratoris de futur, ja que constitueixen espais on s’aborden temes globals de manera innovadora. En aquest sentit, durant dos dies es trobaran alcaldes de tot el planeta, per compartir bones pràctiques en matèria de governança i on es posarà en relleu el paper clau de les ciutats com promotors d’iniciatives innovadores en l’àmbit internacional.
L’esdeveniment està impulsat per l’alcalde de Ginebra, Pierre Mudet, el més jove que ha tingut aquesta ciutat fins ara, i l’organització es realitza amb la col·laboració de l’Institut Universitari d’Estudis Internacionals i de Desenvolupament.
Per a més informació i/o contactes:
Servei de Comunicació
Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet
(Dori Morillo/Ana Belén Pérez)
93 462 40 13 / 618 045 488
comunicacio@gramenet.cat